198381
۲۳ اسفند ۱۳۹۷

استقبال ۴ هزار دانش‌آموز از جشنوراه ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی

کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گفت: استقبال ۴ هزار دانش‌آموز از آثار جشنوراه ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی قابل توجه است.

به گزارش کودک پرس ، رضا عرفانی کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش و دبیر بخش دانش‌آموزی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی، در جمع خبرنگاران، گفت: برای اولین بار در جشنواره رضوی بخشی به‌نام بخش دانش‌آموزی به‌صورت مستقل قرار داده شده و این اتفاق به لطف دوستان برگزارکننده جشنواره بوده است.

وی تصریح کرد: به‌دلیل اینکه مخاطب اصلی این جشنواره کودک و نوجوان و بیشتر این کودکان در مدارس هستند این موضوع موحب شده که بخشی از جشنواره امسال به این حوزه اختصاص داده شود تا آثاری که در مدارس برای دانش‌آموزان تولید شده برای مخاطب اصلی‌اش به نمایش گذاشته شود.
کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با بیان اینکه آثار دانش‌آموزی در بخش غیررقابتی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی حضور داشتند، گفت: بیش از ۴ هزار دانش‌آموز از مناطق مشهد، تبادکان و رضویه طبق برنامه‌ریزی جشنواره به تماشای ۲۲ نمایش این جشنواره نشستند.
عرفانی افزود: اتفاق خوب دیگری که در این جشنواره رخ داد انتخاب ۵ دانش‌آموز به عنوان داور این دوره از جشنواره بود تا آثاری که برای کودکان و نوجوان تولید شده را خود آن‌ها هم داوری کنند.
وی با بیان اینکه در استان بالا ۳۵ دانش‌آموز داریم که به‌صورت حرفه‌ای تئاتر را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: داوران دانش‌آموزی را از میان ۳۰ نفر از دانش‌آموزانی که طی یکسال و نیم گذشته تئاتر کار می‌کردند انتخاب کردند که شیده یزدانی، صبا عدالتیان، پرنیان طباطبای، حمیدرضا شجری و سیاوش طهماسبی پنج دانش‌آموز منتخب داوری برای این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی بودند.
کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دختران بیش از پسران در مدارس ما به سمت تئاتر رفته‌اند، گفت: برای کشف استعداد هنری به‌خصوص تئاتر و بازیگری آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توان کاری را از پیش ببرد و این موضوع نیاز به کمک متخصص این امر دارد.
عرفانی افزود: این جشنواره تعداد زیادی از دستگاه‌ها و نهاد‌ها که هر کدام به. طور موازی در بحث تئاتر فعالیت می‌کردند را با خود همراه کرد توانسته جشنواره خوبی را برپا کنند که من امیدوارم همکاری این جمع بعد از این جشنواره هم ادامه پیدا کند تا تئاتر کودک و نوجوان به کودکان نزدیک شود و نزدیک بماند.
وی در خصوص سالن تئاتر مخصوص دانش‌آموزان در مدارس استان، تصریح کرد: ما سالن برای نمایش خوبی را داریم، ولی کم است؟ اما اگر منظور سالن حرفه‌ای که تخصصی برای تئاتر کودک و نوجوان ساخته شده باشد نداریم، چون پایه و اساس این سالن‌ها برای تئاتر ساخته نشده است.
کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش و دبیر جنبی بخش دانش آموزی جشنواره گفت: برای ساخت سالنی تخصص و حرفه‌ای برای تئاتر کودک و نوجوان در آموزش پرورش ما نیاز به هم فکر و همیاری کانون پرورشی و ارشاد و هنرمندان تئاتر داریم چرا که این موضوع تخصصی بوده و لازم است افراد تخصصی در این موضوع ما را یاری کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار