198336
۲۰ اسفند ۱۳۹۷
مسئول دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری فارس خبر داد؛

راه‌اندازی یک هزار مهدکودک در مساجد فارس

حجت‌الاسلام «حسین امیدی» از راه‌اندازی یک هزار مهدكودك در مساجد استان فارس طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام «حسین امیدی» مسئول دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس، ۱۸ اسفندماه با اشاره به فعالیت‌های این كانون‌ها اظهار داشت: در کانون‌های مساجد فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی در رشته‌های گوناگون قرآنی، فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، علمی، آموزشی، کتابخانه، پژوهشی و اعتقادی اجرایی می‌شود.

وی، اجرای طرح «تلاوت نور» در یک هزار و ۸۰۰ مسجد برای قرائت یک صفحه از قرآن کریم پس از نمازهای جماعت، برگزاری مرحله سیزدهم مسابقات قرآنی «مدهامتان»، تجلیل از هنرمندان مسجدی، برگزاری طرح «هر مسجد یک خبرنگار»، انعقاد تفاهم‌نامه با بیش از ۴۰ مرکز دولتی و خصوصی و همچنین راه‌اندازی یک‌هزار مهدکودک در مساجد از تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی کشور را از جمله برنامه‌های این مراكز برشمرد.

امیدی همچنین ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تشكیل این كانون‌ها گفت: كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد ۲۵ سال پیش در كشور راه‌اندازی شدند.

 

وی با یادآوری اینكه اساسنامه‌ این كانون‌ها بعد از ۲۵ سال، در سال جاری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، افزود: در شرح مأموریت جدید کانون‌های مساجد کشور تدوین برنامه ویژه برای ۲ جامعه هدف نوجوانان و خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

امیدی ادامه داد: امروز در نظام اسلامی نیاز به کادر متعهد و متخصص داریم و این نیرو باید در مسجد تربیت شود چرا که ارائه خدمات فرهنگی و هنری به تمام اقشار جامعه از جمله مهم‌ترین رسالت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کشور است.

 

مسئول دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس یادآور شد: در استان فارس بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد تاسیس و راه‌اندازی شده است که در مجموع با بیش از ۶۸ هزار نفر عضو دارند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این نكته که مساجد در طول دوران انقلاب در جهت انسجام ملی، وحدت بخشی و بسیج مردمی نقش مهمی ایفا کردند، گفت: امروز هم با بازنگری کارکردهای مسجد، می‌توان شاهد بود که مساجد در تمام عرصه‌ها پیش رو و پیشگام باشند.

امیدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب كه از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، گفت: معظم‌له در این بیانیه بارها جوانان را مورد خطاب قرار دادند و قطعاً کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

مسئول دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس تأكید كرد: اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، اهتمام به نشر این بیانیه و برنامه‌ریزی برای عمل به فرامین معظم له خواهند داشت.

 

وی گفت: بیانیه حکیمانه و مشفقانه رهبر انقلاب اسلامی درخصوص گام دوم انقلاب، موجی از امید و اقتدار را در فکر و روح همگان و فعالان عرصه‌های مختلف ایجاد کرد و بر این اساس ائمه جماعات، مدیران، اصحاب و اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در بیست و ششمین سالروز تأسیس این نهاد مقدس دینی و فرهنگی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی و اعلام پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، در پیشگاه خداوند متعال عهد بسته‌اند تا تمام توان خود را در راستای لبیک به فرمایشات و تحقق مطالبات معظم له در دهه پنجم انقلاب در راستای ایجاد مسجد طراز اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی به کار گیرند.

 

 

 

منبع: دفاع پرس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار