198318
۲۰ اسفند ۱۳۹۷
معاون دادستان قزوین:

توجه به تربیت کودکان در مهدکودک‌ها ضروری است

معاون دادستان قزوین گفت: استفاده از مربیان متعهد و اخلاق‌مدار در مهدکودکها و ارائه مشاوره در مراکز بهزیستی بر مبنای اصول دینی و فرهنگ بومی ضروری است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محسن کرمی در همایش راهبردی نظارت بر عملکرد مراکز غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی قزوین که روز یکشنبه در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارداشت: سمن‌های فعال در حوزه بهزیستی در تقویت تاب آوری اجتماعی نقش مهمی دارند و با تقویت مهارتهای تخصصی و دینی خود می‌توانند نقش بیشتری بر روی افراد داشته باشند.

وی افزود: مراکز غیر دولتی که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند باید صبور باشند و با تحمل فشار کاری که زیاد است اما اجر و پاداش اخروی دارد بتوانند به کمک استان‌های نیازمندی بشتابند که به دلایل مختلف دچار مشکلات اجتماعی شده اند.

 

حجت الاسلام کرمی یادآورشد: فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد، مهد کودک‌ها، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان عقب مانده ذهنی بسیار ارزشمند است و شما توانسته‌اید کمک بهزیستی در این کار خداپسندانه باشید لذا باید همواره آماده خدمت باشید و از مشکلات ترسی به خود راه ندهید.

 

 

وی گفت: در راستای صیانت از کارها باید همه فعالیت‌های شما از خطا مصون باشد شاید در سال‌های گذشته برای نمونه در کمپ‌های ترک اعتیاد شاهد حرکات باراباسی و برخوردهای غیر اخلاقی بودیم که به همت بهزیستی همه آنها جمع شده و امروز دیگر کمپ متخلف نداریم و کرامت انسانی در کمپ‌ها کاملاً دیده می‌شود.

معاون دادستان قزوین افزود: باید امروز هم فصل جدیدی از فعالیت‌ها در کمپ‌ها حاکم شود و شما بتوانید همه مفاد پروتکل‌ها را در این مراکز پیاده کنید تا نتایج کار بهتر شود.

وی بیان کرد: مراقب باشید هیچ مواد مخدری در کمپ‌ها دیده نشود، در خصوص دریافت وجوه غیرقانونی و برخورد فیزیکی حساس باشید و کمک کنید تا ماده ۱۶ اجرا شود.

کرمی اضافه کرد: تخلف حتی کوچک هم در کمپ‌ها پذیرفته نیست و در مهد کودک‌ها باید مراقب باشید کار تربیتی انجام شود چون فقط نگهداری کودک مهم نیست بلکه باید کار تربیتی کنید چون شما جایگزین مادران هستید.

وی اظهارداشت: در انتخاب مربی در مهدها دقت کنید چون کار شما تربیتی است و در مراکز مشاوره هم الگوهایی ارائه شود که با فرهنگ بومی ما سازگار باشد البته با علم روز مخالف نیستیم اما باید مبنای فرهنگ دینی و اسلامی و بومی در مشاوره‌ها لحاظ شود.

 

 

معاون دادستان قزوین گفت: شما امانتدار جان و مال افراد هستید و نباید در این مسیر کوتاهی شود و در ادامه رعایت ضوابط مالی هم مهم است حتی اگر بخش دولتی بگوید خطا نکنید اینکه وجوهی بگیرید و به دولت بدهید مصداق تخلف است.

کرمی اضافه کرد: سمن‌ها ظرفیت نظارتی دارند و در قانون جدید فعالان سمن‌ها هم می‌توانند از افرادی باشند که در مورد حق مردم مدعی شوند و شکایت کنند.

وی گفت: شاید گاهی توقع ما بالا باشد شرایط جامعه خیلی خاص است و در دوران حساسی هستیم. دوره فعلی حساس‌ترین دوره تاریخ بعد از دوران امام علی (علیه‌السلام) است.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار