198290
۱۹ اسفند ۱۳۹۷
حجت الاسلام ابراهیمی تشریح کرد؛

روش انتقال مفاهیم دینی به قشر نوجوان

استاد حوزه علمیه گفت: برای انتقال مفاهیم به قشر نوجوان سه روش عینی، اعتباری و انتزاعی وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام ابراهیمی استاد حوزه علمیه در جمع دانش پژوهان سطوح عالی موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشریح برخی اصول تبلیغی در مواجهه با قشر دانش آموز گفت: اولین موضوعاتی که دانش آموزان باید بدانند و مورد نیاز آنهاست، توحید افعالی و شهود وحدت پشت ربوبیت عالم یا به تعبیری توحید ربوبی، به صورت غیر مستقیم است.

 

برای انتقال مفاهیم به قشر نوجوان سه روش وجود دارد

وی در ادامه ضمن تعریف و ارائه ی اقسام مفاهیم خاطرنشان کرد: مفاهیم یا عینی هستند که به معنای مفاهیم تجربی و حسی است، یا اعتباری و عالم فعلی زندگی بشری است و یا انتزاعیاتی است که نه عینی است و نه اعتباری مانند مفاهیمی همچون؛ ملائک، خداوند و … که از این قبیل است و ما برای انتقال مفاهیم از این سه روش استفاده می کنیم.

 

برخی مفاهیم ادراک ذهنی و برخی دیگر ادراک قلبی است
استاد حوزه علمیه در ادامه اصول تربیتی قشر دانش آموز ابراز داشت: انسان برخی مفاهیم را با ذهن و برخی را با قلب ادراک می کند، احکام دین نیز برخی مستقیما قلب را بیدار می کنند و نیاز به هیچ واسطه ای ندارند مثل: نماز جمعه، نماز جماعت و راهپیمایی که از جمله این موارد است.

وی در پایان اشاره کرد: برای تبلیغ در حوزه های دانش آموزی و سنین تا ۱۳ سال باید ابتدا با روش جذاب سازی احکام و ایجاد ابتکاراتی در این موضوعات این قشر را به مرور آشنای با مبانی دینی کنیم و موجب بیداری قلب آنان شویم.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار