198278
۱۹ اسفند ۱۳۹۷

آغاز دهمین دوره طرح آموزشی اسوه ویژه حافظان و قاریان نوجوان

دهمین دوره طرح آموزشی اسوه ویژه قاریان و حافظان نوجوان از ۱۶ الی ۲۴ اسفند ماه در شهر مقدس قم در حال برگزاری است.

به گزارش کودک پرس ، دهمین دوره طرح اسوه قاریان و حافظان نوجوان از ۱۶ اسفند ماه در شهر مقدس قم با حضور نوجوانان و اساتید مختلف برگزار شد. این طرح ملی قرآنی با حضور ۷۰ قاری و حافظ عضو آغاز به کار کرد.

افتتاحیه دوره دهم با تلاوت قرآن کریم توسط امیرمحمود دهقانی قاری نوجوان از استان یزد شروع شد.

در این مراسم، محمدتقی میرزاجانی مدیر طرح اُسوه، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان و اساتید این دوره، گفت: برخی از دوره‌های طرح اُسوه که تاکنون برگزار شده، از ویژگی خاصی برخوردار بوده؛ ازجمله دوره‌های برگزار شده در عتبات عالیات، مشهد مقدس و مناطق عملیاتی جنوب کشور. دوره دهم هم قطعاً ویژه خواهد بود؛ چراکه برای بار دوم توفیق پیدا کردیم تا در جوار بارگاه نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و شهری که میزبان صدها بزرگ و عالم دینی بوده و هست حضور پیدا کنیم و این بهترین عنایت خداوند متعال در روزهای پایانی سال برای مجموعه طرح اُسوه است.

میرزاجانی اظهار امیدواری کرد که قاریان و حافظان شرکت کننده از برنامه‌های پرورشی و آموزشی تدارک شده نهایت استفاده را ببرند.

 

در ادامه این مراسم، برنامه‌های مولودی خوانی و سرود اجرا شد و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد شهبازی مطالب ارزشمندی در معرفی شخصیت حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) بیان نمود.

اولین تشرف قاریان و حافظان عضو به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها توفیق شد و پس از آن محفل اُنس با قرآن در شبستان امام خمینی (ره) این آستان منور برگزار گردید.

بنا بر این گزارش، دومین روز دهمین دوره طرح اُسوه، با تشکیل کلاس‌های آموزشی آغاز شد. بر اساس برنامه روزانه دوره دهم، در نوبت قبل از ظهر، استادان محمود کریمی و کمال احمدی (مدرسان درس درک معنای آیات گروه‌های شمس و نجم)، علی صالحی متین (مدرس درس حفظ قرآن کریم گروه قدر) و دکتر سعید حاجیان (مدرس درس تجوید و فصاحت گروه مشکات) به مرور درس‌های گذشته، رفع اشکالات و تدریس در موضوعات مربوط پرداختند.

پس از آن، نماز جماعت ظهر و عصر در آستان مقدس سید جمال‌الدین (علیه‌السلام) (جنب محل برگزاری دوره دهم طرح اُسوه) اقامه شد.

سپس، در نوبت عصر، تمامی اعضا به همراه مربیان گروه خود، از منزل حضرت امام خمینی (ره) بازدید کرده و پس از آن به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شدند.

یکی از برنامه‌های نوبت عصر، برگزاری محفل اُنس با قرآن با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بود که این محفل مورد استقبال با شکوه زائرین حرم مطهر قرار گرفت.

در این محفل اُنس با قرآن، طاها محمدرضایی از استان تهران، مهدی مردانمرد از استان اصفهان و مهدی عبدلی از استان البرز به تلاوت آیاتی از قرآن کریم به‌صورت تحقیق پرداخته و محمدیوسف درویشی از استان قزوین نیز ضمن پاسخ به سوالات حاضرین در مجلس به ارائه محفوظات و تلاوت مبادرت کرد که این تلاوت‌ها با تشویق بسیاری مواجه شد.

لازم به ذکر است، دهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) از ۱۶ تا ۲۴ اسفندماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، چهار گروه شمس، نجم، قدر، مختص قاریان نوجوان و گروه مشکات مختص حافظان نوجوان بوده و اساتیدی چون حسن مختاری مدرس درس صوت و لحن، سید محمد کرمانی مدرس درس تجوید و قرائات، محمود کریمی مدرس درس درک معنای آیات، حجت الاسلام و المسلمین مجید رمضانی مدرس درس حفظ قرآن کریم، حسن زرنوشه فراهانی مدرس درس تاریخ و علوم قرآن، سید علیرضا موسوی نصر مدرس درس قواعد و مکالمه زبان عربی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی کریمی مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین، نصرت الله حسینی مدرس درس صوت و لحن، جواد حیدری مدرس درس تجوید و فصاحت، کمال احمدی مدرس درس درک معنای آیات، محمدرضا زاهدی مدرس درس حفظ قرآن کریم، محمدامین مهدوی مدرس درس قواعد و مکالمه زبان عربی، حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازی مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین، علی اکبر کاظمی مدرس درس صوت و لحن، وحید مهاجر پاریزی مدرس درس تجوید و فصاحت، علی صالحی متین مدرس درس حفظ قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شاکری مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین در بخش آموزش به قاریان نوجوان و سعید حاجیان مدرس درس‌های صوت و لحن، تجوید و فصاحت، درک معنای آیات و حفظ قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین مجید صادقی مدرس درس‌های اندیشه اسلامی و احکام دین در بخش حافظان به تدریس پرداختند.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار