198260
۱۹ اسفند ۱۳۹۷
مدیرکانون فلق مسجد جامع مینودشت:

جذب بیش از ۸۰۰ جوان و نوجوان در محفل‎ قرآنی مینودشت

هاشمی با اشاره به اجرای طرح« بچه‎های آسمان» در مینودشت، گفت: این طرح در ۱۰ مسجد شهرستان برگزار می‎شود و بیش از ۸۰۰ جوان و نوجوان از این طریق به برنامه‎های قرآنی جذب شدند.

به گزارش کودک پرس ، «سید عباس هاشمی» به مناسبت «18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد» مدیر کانون مسجد جامع مینودشت اظهار کرد: جوانان و نوجوانان زیادی در این مسجد فعالیت می‎کنند و نزدیک به 500 نفر از این جوانان عضو رسمی کانون مسجد جامع مینودشت هستند و در برنامه‎های مختلف مسجد نیز نزدیک به یک هزار نفر حضور دارند.

مدیرکانون فرهنگی هنری فلق مسجد جامع مینودشت ادامه داد: بیشترین دلیلی که منجر به آن می‌شود که نوجوانان به مساجد روی بیاورند نوآوری و خلاقیت است، از آنجا که بیشتر در امور مساجد به عنوان متولی مسجد درگیر روزمرگی می‎شویم از خلاقیت برای جذب جوانان غفلت می‎کنیم.

هاشمی تاکید کرد: باید برنامه‎های مساجد با ذائقه نسل جوان همخوانی داشته باشد و اینگونه برنامه‎ها نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب می‎کند و درخواست دارم که هیئت‎امنای مساجد ترکیبی از افراد مختلف اعم از پیر و جوان، مرد و زن و … شود و نوآوری و خلاقیت در مساجد به وجود بیاید و ساختار برنامه‎ها از شکل سنتی خارج شود.

وی گفت: در راستای ترویج فعالیت‎های قرآنی در شهرستان مینودشت طرحی به نام «بچه‎های آسمان» را دنبال می‎کنیم که در این طرح بیش از 800 جوان و نوجوان جذب شدند و به صورت هفتگی این طرح در 10 مسجد شهرستان مینودشت برگزار می‎شود و صدها نوجوان و جوان در این مساجد در محفل شاد قرآنی حضور می‎یابند.

مدیرکانون فرهنگی هنری فلق مسجد جامع مینودشت افزود: نوجوانان در مساجد حضور می‎یابند در سنین جوانی کمتر به مسجد می‎آیند و باید برنامه‎های متنوع و در رده‎های سنی مختلف در مسجد در نظر گرفته شود و اگر برای هر فردی در هر سن و مقطع در مسجد برنامه داشته باشیم حضور این افراد تداوم می‎یابد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار