198256
۱۹ اسفند ۱۳۹۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

تعبیر وزیر ارتباطات به استفاده از فیلترشکن در خانواده‌ها

محمد جواد آذرری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آمار بالای کاربران کودک و نوجوان کشور اشاره کرد و توجه به فضای مجازی را لازمه خانواده‌ها دانست.

به گزارش کودک پرس ، محمد جواد آذرری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین انتخاب وب سری و فیلم کوتاه کودک آنلاین بیان کرد:

آذری جهرمی ادامه داد: کودکان امروز بزرگترین سرمایه و آینده‌ساز کشورند که در فضای مجازی در معرض ییک مخاطره جدی قرار دارند و باید برای آن فکری کرد چرا راهکار‌های گذشته و محدود کردن کودک و نوجوان کارآمد نبوده است.

وی با بیان اینکه امروز بچه‌ها برای والدین فیلتر شکن نصب می‌کنند افزود: ما به لحاظ امکانات و تجهیزات، فکر و توانمندی فرهنگی و متخصصان هنری کمبود نداریم لذا بایستی زمینه را برای بستر سازی لازم در خصوص مدیریت سرمایه‌های انسانی آینده ساز کشور فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به ضعف والدین در سواد رسانه‌ای و اطلاع از فضای مجازی اضافه کرد: فقط ١٤ درصد پدر و مادر‌ها نسبت به نرم افزار‌ها و فضای مجازی شناخت و آگاهی داند بنابراین باید به والدین آموزش‌های لازم در این حوزه داده شود و در همین راستا ما از ٥٠ تیم مردم نهاد کمک گرفته ایم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه ما در برابر کودکان و آینده سازان کشور مسئولیم گفت: اگر به این مسائل توجه کنیم و برنامه ریزی ذاشته باشیم می‌توانیم اکو سیستم کودک و اقتصاد خوب بازار ١٣ میلیونی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را شکوفا کنیم.

در این برنامه از اپلیکیشن‌های اخصاصی کودکان من جمله تاچستان، آیوتون، نبات، مداد (زیر مجموعه گپ) رونمایی شد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار