198253
۱۹ اسفند ۱۳۹۷

اعتراف راننده نوجوان به تصادف مرگبار

راننده نوجوان که پس از تصادف مرگبار با زن رهگذر در سعادت‌آباد تهران از محل متواری شده‌بود سرانجام بازداشت شد.

به گزارش کودک پرس ، هر روز که می‌گذرد نام افراد بیشتری در لیست قربانیان سوانح رانندگی ثبت می‌شود. بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی مهم‌ترین دلیل برای افزایش این لیست سیاه است. در تازه‌ترین پرونده‌ای که در پلیس تهران رمز گشایی شده است پسری‌۱۸‌ساله بعد از گرفتن گواهینامه پشت فرمان خودرو نشست و راهی خیابان شد، اما با حادثه‌ای شوم به خانه برگشت. این حادثه ساعت‌۱۱ روز جمعه ۲۱‌دی‌ماه اتفاق افتاد. آن روز کارکنان یکی از بیمارستان‌های غرب تهران به مأموران کلانتری‌۱۳۴ شهرک قدس خبر دادند زنی رهگذر در جریان سانحه رانندگی مجروح و به این مرکز درمانی منتقل شده است.

با حضور پلیس در محل مردی که شاهد ماجرا بود، گفت: در حال عبور از چهارراه سرو در سعادت‌آباد بودم که متوجه شدم یک خودروی پژو‌۲۰۶ سفیدرنگ با زن رهگذر به شدت تصادف و بعد از محل فرار کرد. من هم با کمک رهگذران امدادگران اورژانس را از ماجرا با خبر کرده و این زن را به بیمارستان منتقل کردیم. بعد از اعلام گزارش و در حالی که بررسی‌ها در جریان بود ۱۳‌روز بعد از وقوع حادثه به پلیس خبر رسید که زن ۴۳‌ساله به علت شدت جراحت روی تخت بیمارستان فوت شده است.

بعد از تأیید فوت زن رهگذر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تحقیقات برای شناسایی راننده فراری را در دستور کار خود قرار دادند. آن‌ها در اولین گام با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که مالک پژو‌۲۰۶ سفید رنگ به شماره انتظامی ایران ۱۰ / *** س. ۹۱ مردی ۳۰‌ساله به نام محمدرضا است که بازداشت شد. او در بازجویی‌ها گفت که خودروی خود را ۳۰‌مردادماه به صورت وکالتی به مردی ۴۸‌ساله به نام حمید فروخته است. حمید هم وقتی بازداشت شد، گفت که خودرو را به صورت قولنامه‌ای به دامادشان علیرضا فروخته است.

 

پس از آن علیرضا هم بازداشت شد، اما گفت: خودرو را اول بهمن‌ماه خریده و از حادثه تصادف هم خبر ندارد. در حالی که هر سه‌مظنون مدعی بودند از حادثه تصادف مرگبار خبر ندارند کارآگاهان احتمال دادند مرتضی پسر ۱۸‌ساله علیرضا روز حادثه پشت فرمان بوده است. آن‌ها در جریان بررسی‌های بعدی متوجه شدند که خودروی پژو بعد از تصادف به یک مغازه تعویض شیشه خودرو در خیابان کوهستان منتقل شده است، بنابراین کارآگاهان راهی مغازه مورد نظر شده و از صاحب آن تحقیق کردند. او تأیید کرد که شیشه جلوی خودروی مورد نظر را که از سمت چپ پایین شکسته بود، تعویض کرده است.

 

وقتی مأموران پلیس تصاویر مظنونان را به او نشان دادند او مرتضی را شناسایی کرد. بعد از به دست آمدن نام مرتضی از میان مظنونان مأموران پلیس چهارم اسفندماه پسر ۱۸‌ساله را بازداشت کردند. هر چند او ابتدا جرمش را انکار کرد، اما وقتی با شواهد پلیس مواجه شد، گفت: روز حادثه با خودرو از خانه خارج شدم تا بدنبال برادرم در میدان شهرداری بروم. در چهار‌راه سرو در حالی که چراغ سبز بود قصد سبقت گرفتن از یک خودروی پژو پارس را داشتم که ناگهان با زن رهگذر تصادف کردم. چون تازه گواهینامه گرفته بودم، ترسیدم و از محل فرار کردم.

 

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با کامل شدن تحقیقات متهم به زندان معرفی شد.

 

 

 

 

منبع: جوان آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار