198215
۱۸ اسفند ۱۳۹۷

شعرای کودک و نوجوان یاد و خاطره پروین اعتصامی را گرامی داشتند

انجمن ادبی شعر آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کانون پرورش فکری همزمان با جشنواره‌ بین‌المللی پروین اعتصامی، با برگزاری جلسه‌ای یاد و خاطره‌ این شاعر نامی را گرامی داشت.

به گزارش کودک پرس ، تعدادی از اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، در خانه این شاعره نامدار ایران زمین حضور یافتند.

اعضای نوجوان مراکز هفت‌گانه کانون پرورش فکری تبریز پس از بازدید از بخش های مختلف خانه تاریخی پروین اعتصامی، جلسه انجمن شعر خود را در سالن جسات مجتمع کانون با حضور ابوالفضل علیمحمدی، دبیر علمی جشنواره پروین اعتصامی و حسین مهرنگ، استاد ادبیات فارسی برگزار کردند.

علیمحمدی در جمع شاعران نوجوان کانون گفت: پروین اعتصامی به تعبیری مادر شعری ما است و توانسته در اشعار خود زنانگی های یک زن ایرانی را در نهایت زیبایی در قالب شعر بنویسد.

او پروین اعتصامی را یک الگوی کامل برای دختران و زنان شاعر دانست و افزود: پروین اعتصامی برای اقشار مختلف مردم شناخته شده است اما می خواهیم با برگزاری جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، تبیین کنیم که چرا از پروین اعتصامی به عنوان یک شاعر بزرگ یاد می شود.

علیمحمدی تشریح کرد: دبیرخانه این جشنواره بین المللی بیشتر از آنکه به دنبال سخنرانی های متعدد در روز اختتامیه باشد، می خواهد با برگزاری رویدادهایی مرتبط در نقاط مختف، ابعاد شخصیت پروین اعتصامی را برای جامعه معرفی کند.

همچنین علی بینش، مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه با ابراز خوشحالی از تشکیل آخرین جلسه‌ انجمن شعر آفرینش در سال ۹۷ با موضوع پروین اعتصامی، کیفیت‌بخشی و توسعه‌ی فعالیت‌های تخصصی را از اهداف برپایی انجمن‌های هنری و ادبی کانون عنوان کرد.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی توسط انجمن ادبی تبریز با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، ‌هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار