198209
۱۸ اسفند ۱۳۹۷

اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی در مشهد با حضور هفت استان و ۲۲ اثر برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، جعفر مروارید در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی که در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه فضای کنونی که نیازمند توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان است یک جشنواره با مفاهیم مرتبط با زیارت و امام رضا(علیه‌السلام) و سبک زندگی ایران اسلامی با یک نگاه زیباشناسانه برای کودکان و نوجوان  به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به بیانه گام دوم مقام معظم رهبری به جوانان گفت: در این بیانیه مقام معظم رهبری، آینده و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران را براساس نگاه و تفکر ابداعی جوانان دیده شده که زبان هنر نمایش بهترین ابزار برای نشان‌دادن  زیباهای معارف ایرانی اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه ما هم مدیون معارف رضوی و مدیون میراث و سنن پیشینیان هستیم، گفت: تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی  با زبان هنرمندان  این میراث را برای کودکان و نوجوانان ما نشان می‌دهد.

مروارید در ادامه گفت: پایه و اساس فرهنگی  آموزش از سنن کودکی و نوجوانی است و فرهنگ  از اداره فرهنگ و ارشاد آغاز نمی‌شود بلکه فرهنگ از خانواده و کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و  اصحاب تئاتر نمایش  منتقل کننده این میراث به آیندگان هستند.

در ادامه این مراسم محمدرضا محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان رضوی اظهار داشت: جشنواره کودک و نوجوان و عروسکی رضوی همانند هر جشنواره‌ای با یک فراز و فرودهای همراه بود.

وی بیان کرد: در طول سه روز  برگزاری جشنواره در 9 سالن 59 اجرا  صورت گرفت که حجم اجرا در طول چندین سال گذشته آن هم در حوزه کودک و نوجوان  و در سه روز در نوع خود بی‌نظیر بود و این جشنواره  باعث شادی کودکان و نوجوانان ما و نواحی مختلف آموزش و پرورش شد.

وی به حضور پرجوش دانش آموزان در حوزه دانش آموزی و آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: این حضور ما را بر این داشت تا بیشتر به تئاتر عروسکی بپردازیم به خصوص که این بخش از تئاتر مورد ظلم واقع شده است.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند که در بخش  طراحی پوستر، لوح تقدیر و جایزه نقدی به حامد فرهی  برای نمایش «شادن در سرزمین جورابی»، همچنین  در بخش طراحی گریم لوح تقدیر و جایزه نقدی به  سمیه ارقبایی با نمایش  «شادن در سرزمین جورابی» اهدا شد.

در بخش طراحی لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به  سعیده دهقانی و شکوفه کریما با نمایش «پینوکیو» برگزیده شدند و  در قسمت موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی آرمان سخا و امین سعدی پور با نمایش «پینوکیو» برگزیده شدند.

همچنین در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی فدایی با نمایش «هویج فزاینده» و جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به  فرشته ابراهیمی با نمایش  «آرزوی بنفشه» تعلق گرفت.

در قسمت  ساخت عروسک  رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  مجید شیفعی با نمایش «رویای کفش» و رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  فرشته ابراهیمی با نمایش  «غول بابا» تعلق گرفت.

برگزیدگان  بازیگری زن لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به  یاسمن غلامی و آساره حداوند با نمایش های  «شاپرک در خیابان» و پینوکیو تعلق گرفت و رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به  فاطمه شیرزاد و  فاطمه باروت چی با نمایش‌های  «غول بابا» و «پدران» تعلق گرفت. همچنین رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی به هانیه عیدی پور به نمایش  «هویج فزاینده» تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد  رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا ثانی زاده با نمایش  «پینوکیو» تعلق گرفت و همچنین رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  رضا رمضان پور با نمایش «پینوکیو» تعلق گرفت، همچنین رتبه اول،لوح تقدیر و جایزه نقدی به ناصرآویژه با نمایش «شاپرکدر خیابان» تعلق گرفت.

همچنین نمایش برگزیده نمایش‌های «پدران» از تهران و «هویج فزاینده» از اصفهان به عنوان نمایش‌های برگزیده انتخاب شدند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار