198097
۱۶ اسفند ۱۳۹۷

پرورش فطرت خداجوی قشر نوجوان جامعه، هنر بزرگی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تربیت امر تدریجی است و پرورش فطرت خداجوی دانش‌آموزان هنر بزرگی است که این وظیفه را مربیان و معاونین پرورشی برعهده دارند.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در صورتیکه آموزش و پرورش از لحاظ مادی و معنوی پشتیبانی شود و ارتباط تنگاتنگ بین مدرسه و خانه برقرار شود، می‌توان گفت فضا برای تربیت اسلامی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان فراهم شده است.

کافی در ادامه به تلاش مربیان پرورشی در تربیت و بروز استعداد‌های دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: اینکه دانش آموزان با آگاهی به استعداد‌های درونی خود جرات هنرنمایی پیدا می‌کنند، موجب می‌شود به هویت ملی و انقلابی خود پایبند باشند.
وی با اشاره به ثبت نام ۷۰ هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی در حفظ جز ۳۰ قرآن کریم، گفت: تربیت امر تدریجی است و پرورش فطرت خداجویی دانش آموزان یک هنر است که این وظیفه را مربیان و معاونین پرورشی بر عهده دارند.

کافی با بیان اینکه مربیان بایستی نقش راهبری داشته باشند، گفت: با واگذاری مسئولیت‌های تربیتی به تشکل‌های دانش آموزی می‌توانیم دانش آموزانی خلاق، پرسشگر و نقاد تربیت کنیم تا آنان را از آسیب‌های اجتماعی مصون سازیم.

 

کافی در ادامه افزود: باید در مدارس زمینه آموزش مهارت‌های اجتماعی همچون مهارت زندگی ایرانی و اسلامی فراهم شود تا در سایه چنین مهارت‌هایی دانش آموزانی فکور، خلاق و خودباور تربیت شود.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار