198063
۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مدیر موسسه کاکرون؛

مهمترین دغدغه‌ مجموعه کاکرون فقر حرکتی کودکان است

در کاکرون محل بازی را طراحی می‌کنیم. رویکرد اصلی ما بازی است تا بتوانیم به امید خدا و با کمک بزرگان فقر حرکتی را ریشه‌کن کنیم و بچه‌ها را به رشد حرکتی خودشان برسانیم.

به گزارش کودک پرس ، هشتمین دورهمی کودک و نوجوان، ۱۲ اسفند در پردیس سینمایی کوروش به صورت “ملی” برگزار شد، در این دورهمی بیش از ۲۶۰ نفر فعال حوزه کودک و نوجوان از مناطق مختلف کشور حضور بهم رساندند.

دکتر مرضیه بلالی مدیر موسسه کاکرون گفت: آپارتمان نشینی در شهرها، زندگی ماشینی و بازی‌های کامپیوتری باعث جلوگیری از تحرک بچه‌ها می‌شود و متاسفانه امروزه کودکان دچار فقر حرکتی شده‌اند. یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در مجموعه کاکرون فقر حرکتی کودکان بود. برای پیشگیری و جبران این مشکل یکسری محیط طراحی کردیم با استفاده از پکیج‌های آموزشی مان، در مهدکودک‌ها، مدارس و مهدهای قرآن و تمامی حوزه‌هایی که با کودکان در ارتباط‌ هستند، این مشکل را حل کنیم. در حال حاضر بالای 15 مرکز در تهران با ما همکاری می‌کنند و ما پکیج‌های آموزشی خودمان را به صورت بازی ارائه می‌دهیم.

بلالی ادامه داد: اسم مجموعه ما کاکَرون است (به معنای محل بازی). همانطور که از اسم مجموعه مشخص است ما محل بازی را طراحی می‌کنیم و رویکرد اصلی ما بازی است تا بتوانیم به امید خدا و با کمک بزرگان دغدغه اصلی که همان فقر حرکتی است را ریشه‌کن کنیم و بچه‌ها را به رشد حرکتی خودشان برسانیم.
استفاده از آموزش غیرمستقیم و تخصصی نکردن ورزش قبل از 7 سالگی هدف اصلی ماست چون در تمام دنیا آموزش مستقیم و ورزش تخصصی در کودکی اشتباه و مردود است. ما فقط باید مهارت‌های حرکتی بنیادی ( که بنیاد ورزش‌های دیگر است) را در لفافه‌ای از بازی به صورت مینی ورزش‌ها کار کنیم. از تحقیقات و نظریات روز دنیا استفاده می‌کنیم و بازی‌هایی که تازه در ایران شروع شده است و ما خودمان در حال طراحی آن هستیم. ما میتوانیم در خدمت همه‌ی دوستان باشیم.
هدف اصلی ما تنوع، هیجان، آموزش غیرمستقیم، بازی محور بودن، استفاده از موسیقی، امنیت و تقویت مهارت‌های حرکتی بنیادی است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار