198002
۱۴ اسفند ۱۳۹۷

لیزر سبز خطری برای چشم کودکان

‌یک فوق متخصص شبکیه با بیان اینکه چشم یکی از اعضای مهم و حساس بدن است، در معرض قرار دادن آن را نورهای نامرئی مانند لیزر سبز نادرست و خطرناک دانست.

به گزارش کودک پرس ، دکتر محمدرضا فامیل تخمه‌چی، دوشنبه ۱۳ اسفند در کارگروه سلامت غذایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از وسایل بازی و سرگرمی کودکان لیزر است، استفاده از آن با گذشت زمان موجب کاهش دید می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مراجعینی که با لیزرهای رنگی به خصوص لیزر سبز دچار آسیب شده‌اند دیگر نتوانستند کاهش دید و آسیب چشم خود را جبران کنند و آمار مراجعه آن‌ها به چشم پزشکان افزایش یافته است.

دکتر فامیل تخمه‌چی با بیان اینکه آسیب لیزر سبز بیش از دیگر رنگ ها است عنوان کرد: با وجود آسیب‌های جدی در ناحیه چشم کودکان، اما همچنان این لیزرها در اسباب‌بازی فروشی‌ها با قیمت ناچیزی فروخته می‌شوند.

وی بیان کرد: قدرت نور این لیزر به قدری است که حتی اگر فرد چشم‌های خود را ببندد باز هم نور از پلک‌ها عبور کرده و به چشم آسیب می‌رساند و تنها راه پیشگیری از آسیب استفاده از عینک‌های مخصوص است.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: مردم به علت عدم آگاهی از خطر لیزر، این وسیله را برای کودکانشان فراهم کرده بنابراین اولین قدم در این راستا فرهنگ سازی و آگاهی سازی والدین است.

 

وی با تاکید بر اینکه فروشندگان اسباب بازی باید آسیب‌های این وسیله را به خریداران گوشزد کنند گفت: فروشندگان اسباب بازی نیز در فروش این لیزرها مسئول هستند و می‌توانند والدین را در هنگام خرید این وسیله از آسیب‌های آن آگاه کنند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار