197969
۱۲ اسفند ۱۳۹۷
سید مجتبی سادات؛

ما در بخش خصوصی داریم میمیریم!

ما در بخش خصوصی داریم میمیریم! و پزدادن بخش دولتی فقط برای حضور در این جلسات است که بگویند ما هم هستیم. ساختار بخش دولتی غلط است و آدم‌های خوب و خوش‌فکر در مجموعه‌های دولتی با این ساختار نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

به گزارش کودک پرس ، هشتمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان در تاریخ ۱۲ اسفند در سالن پردیس سینمایی کوروش برگزار شد. در این دورهمی بیش از ۲۶۰ نفر فعال حوزه کودک و نوجوان از مناطق مختلف کشور حضور بهم رساندند.

سادات مدیر مجموعه فردای روشن کودک گروه رسانه‌ای نبات: بنده یک معلم هستم. از سال ۱۳۷۰ در حال معلمی و مشاوره تحصیلی هستم و  در سال ۱۳۸۸ تصمیم گرفتم تجربیات آموزشی خود را به حوزه آموزشی کودک منتقل کنم.

سادات گفت: همه‌ی مجموعه‌های دولتی می‌گویند ما طرفدار بخش خصوصی هستیم، بنده به واقع میخواهم ادعا کنم همه فقط شعار می‌دهند، هیچ کس طرفدار بخش خصوصی نیست.
من عمر، زندگی، سرمایه خودم و تمام شرکا و همراه‌های خودم را، 9سال گذشته در حوزه کودک صرف کردم و این را با اعتقاد میگم که فقط مانع کسب و کار در حوزه خصوصی بخش کودک وجود دارد و ما دائما باید به رفع موانع فکر کنیم. هیچ عامل حمایتی وجود ندارد فقط و فقط دولت و حاکمیت و بخش خصولتی ما یک محیط کوچکی در بخش خصوصی برای ما درست کردند که فقط ما بتوانیم امیدوار باشیم که فردا هم زنده بمانیم.
مدیر مسئول مجلات نبات گفت: هدف ما از حضور در این دورهمی بیان دردها و پیگیری راهکار بوده است، نه صرفا بیان حرف‌های گل و بلبل. سادات جمله‌ی فریدمن را برای تایید و گله‌مندی از عدم حمایت دولت بیان کرد : اگر صحرای سینا را هم به دولت واگذار کنیم، بعد چندماه کمبود شن پیدا می‌شود.
من به نمایندگی از بخش‌های خصوصی این نقدها را می‌گویم که تصدی‌گری‌های دولتی باعث تخریب فعالیت خصوصی‌ها می‌شود. ما در بخش خصوصی داریم میمیرم.
بنده طرفدار حمایت و قدرت گرفتن بخش خصوصی هستم برای همین در اپ استور خودمان که بعد از عید رونمایی می‌شود و وارد بازار می‌شود من همین‌جا دعوت می‌کنم تمام اپلیکیشن‌های ایرانی به مدت  ۲ سال، با هزینه صفر در آپ استور ما حضور داشته باشند تا با هم این فضا و اکوسیستم را درست کنیم. این فضایی که ما داریم شامل اپ استور و نظام نامه ارزشیابی حوزه کودک و فروشگاه دیجیتال یا حتی فیسبوک و اینستاگرام کودکانه است و در لایه بعدی آن یعنی حوزه تولید اپلیکیشن هم خودمان وارد کار شدیم و شرکت دیگری به نام دانی راه‌اندازی کردیم. اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان و قصه شب و رادیو نبات و نبات تی‌وی و مامان نبات و … یک مجموعه کاملی از اپلیکیشن‌ها، محتوا، زیست بوم‌ها و اپ استورها است.

بخش خصوصی با مشکل بودجه و طرح‌گرایی روبرو است

طرح‌ها و ایده‌های مختلفی ( 400 صفحه ای) روی میز قرار می‌گیرد و بارها من به آقای وکیلیان گفتم بجای اینکه بودجه تعریف کنید و دوسال دیگه نتیجه بگیرید، که شاید دوسال آینده چیزی بیاید خب بخش خصوصی این پروژه‌ها را قبلا انجام داده و تمام اینها برای بخش خصوصی خاطره است و انجام شده است. ما در اسفند 95 زیست بوم و اپ استور خودمان را در پژوهشگاه مخابرات دو سال پیش رونمایی کردیم. دوسال است دچار انحصارگرایی برای عرضه به بازار هستیم. در صداسیما به ما اجازه تبلیغ نمی‌دهند مگر اینکه اپلیکیشن خودمان را با شما مشارکت بدهیم. این مشکلات انحصارطلبی اپراتورها، فضای بخش خصوصی را خفه می‌کند. اپراتور همه را یا به عقد دائم یا صیغه خود در می‌آورد و بعد ول می‌کند.
ما در بخش خصوصی داریم میمیریم! و این پز دادن بخش دولتی فقط برای حضور در این جلسات فقط برای این است که بگویند ما هم هستیم.
ساختار بخش دولتی غلط است و آدم‌های خوب و خوش فکر در مجموعه‌های دولتی با این ساختار نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
هیچ جای دنیا هیچ موفقیتی بدون بخش خصوصی رخ نداده است.
من از صریح صحبت کردن خودم بسیار عذرمیخوام.
امیدوارم بتونیم به این اینرسی سنگین مخالفت بخش دولتی با بخش خصوصی غلبه کنیم‌.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار