197939
۱۴ اسفند ۱۳۹۷

در شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان: کتاب کودک و نوجوان “کنار زیارت” رونمایی شد

در شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با حضور نویسنده کتاب و سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان از کتاب کودک و نوجوان “کنار زیارت” رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ، امیر حسین والا نویسنده کتاب کنار زیارت در آیین رونمایی از این کتاب عنوان کرد: فعالیت های زیادی در راستای ارتقا فعالیت هنرمندان حوزه کودک و نوجوان در حال انجام است که بزرگترین دستاورد آن شناسایی استعدادهایی بسیار خوب در مرکز استان و شهرستان ها بود.

وی در ادامه با اشاره به وجود نویسندگان و شاعران هنرمند حوزه کودک و نوجوان در استان گفت: یکی از اولویت های ما همکاری با هنرمندان استانی در تمامی حوزه ها به ویژه تصویرگری است زیرا می توان از این طریق استعدادهای هنری استان را به ایران معرفی کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به همکاری نهادهای دولتی مانند ارشاد از نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: هنرمندان حوزه کودک و نوجوان هرمزگانی از توانایی بسیار زیادی برخوردارند که با همکاری نهادهای دولتی فرصت ظهور پیدا می کنند.

والا یاداور شد: در حال حاضر کارگاه ها و کلاس های آموزشی ذهنی و فلسفی بسیار خوبی برای شناخت استعدادهای کودکان برگزار می شود که نیازمند معرفی بیشتر هستند.

 

وی در آیین رونمایی کتاب کنار زیارت درباره این کتاب توضیح داد: عیسی و خاله دو شخصیت اصلی کتاب هستند که روایت داستان نیز از این ها سرچشمه میگیرد.

نویسنده کتاب کنار زیارت تشریح کرد: این کتاب حاصل یک تفکر و باور قدیمی در استان هرمز است که ریشه در ارتباط معنوی مردم این جغرافیا با طبیعت دارد.

 

این فعال فرهنگی اذعان داشت: دریا و درخت دو عنصر تاثیر گزار و مهم در فرهنگ جنوب است که با تفکر مردم هرمزگان اجین شده و بر همین اساس بود که بن مایه نوشتن این کتاب شکل گرفت.

والا در پایان گفت: برای تصویرگری این کتاب نیز از هنرمند بومی استفاده شد زیرا به جد بر این باور هستم که فردی باید تصویرگری را به عهده می گرفت که ارتباط معنوی و درک کاملی از طبیعت و باورهای مردم منطقه داشته باشد.
شایان ذکر است؛ نمایشگاه کتاب هرمزگان از هشتم تا سیزدهم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های هرمزگان واقع در چهار راه جهانبار بندرعباس برپاست.

 

ساعت بازدید از این نمایشگاه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها ساعت ۱۶ تا ۲۱ می باشد.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار