197932
۱۴ اسفند ۱۳۹۷

پیاده‌روی دانش‌آموزان تا مزار شهیدی نوجوان

دانش‌آموزان ریگانی در اقدامی هر پنجشنبه پای پیاده مسیری ۲۰ کیلومتری را برای رسیدن به مزار شهید پرویز شهیکی طی می‌کنند مسیری که قبلا مادر شهید هر هفته به عشق نجوا با فرزندش طی می‌کرد.

به گزارش کودک پرس ،مادر شهید دانش آموز پرویز شهیکی سالها با طی نمودن مسیر بین دو شهرستان ریگان وفهرج وگذر از بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران ۲۰ کیلومتر پیاده روی می‌ کرد تا با فرزند شهیدش نجوا کند.

فاطمه شاهوردی مادر شهید پرویز شهیکی ساکن روستای علی‌آباد پشت‌ریگ شهرستان ریگان بود که فرزند شهیدش در روستای محمدآباد دهگاوی شهرستان فهرج دفن شده بود  وی  هر پنج شنبه پیاده به سر مزار این شهید می رفت.

این مادر شهید سالها در گرمای طاقت فرسا و سوزان کویر از بلند‌ترین تپه‌های شنی عبور می کرد تا ساعتی در کنار فرزند شهیدش قرار بگیرد.

این مادر بزرگوار در این مسیر طولانی عکس شهید، مقداری آب و آذوقه را به همراه خود داشت و هر کجا خسته می شد اندکی استراحت می کرد و سپس به راه خود ادامه می‌داد.

این مادر شهید مدتی قبل بر اثر بیماری به فرزند شهیدش پیوست.

اما دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی شهرستان ریگان در اقدامی خود جوش پا جای پای مادر شهید گذاشتند تا ادامه دهنده راه این مادر شهید باشند .

این دانش آموزان تلاش دارند هر پنج شنبه با پای پیاده خود را به مرقد مطهر شهید دانش آموز پرویز شهیکی برسانند.

رئیس  اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان ریگان گفت: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی شهرستان ریگان با برنامه ریزی  اقدام به پیاده رویی به یاد شهید ومادر شهید شهیکی کردند.

 

محسن سلطان آبادی گفت: این دانش آموزان می‌خواهند ادامه دهنده راه شهید هم کلاسی خود باشند و تجدید میثاقی را با این شهید گرانقدر کنند.

وی بیان داشت: اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی شهرستان ریگان نیز با حمایت از این دانش آموزان این برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس  اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان ریگان تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی شهرستان ریگان هر پنج شنبه به یاد این مادر شهید وفرزندش اقدام به پیاده رویی می‌نمایند.

 

پاسدار شهید پرویز شهیکی در سال ۴۸ در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ متولد شد، وی با آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد در چند عملیات زخمی شد، اما مجدا وارد جبهه شد و در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال ۶۴ در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار