197927
۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مدیر آموزش بنیاد سعدی؛

همکاری بنیاد سعدی با مجموعه‌های تولیدکننده محتوا

معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، دست یاری به سمت بزرگواران تولید محتوا دراز می‌کند. ما خوشحال می‌شویم کسانی را که تولید محتوا دارند را در بنیاد سعدی ببینیم.

به گزارش کودک پرس ، هشتمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان در تاریخ ۱۲ اسفند در سالن پردیس سینمایی کوروش برگزار شد. در این دورهمی بیش از ۲۶۰ نفر فعال حوزه کودک و نوجوان از مناطق مختلف کشور حضور بهم رساندند.

ابتدا نماینده بنیاد سعدی به معرفی و بیان ظرفیت های خود پرداخت و گفت: به منظور تقویت و گسترش زبان و ادبیّات فارسی در خارج از کشور و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت­ های موجود داخل و خارج از کشور، بنیادی به نام «بنیاد سعدی» تأسیس شد تا مدیریّت راهبردی و اجرای فعالیت‌­های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای را در حوزه زبان و ادبیّات فارسی در سطح بین المللی عهده‌دار شود.

عباس نجار مدیر آموزش بنیاد سعدی گفت: کار بنیاد سعدی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان‌ها است. همانطور که در هر کشوری یک نهاد و موسسه‌ای متولی آموزش زبان آن کشور برای دیگران است ( مثل گوته در آلمان) در ایران نیز بنیاد سعدی متولی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است.
وی افزود: منظور ما از غیر فارسی زبانان دانشجویان غیر ایرانی مقیم ایران یا پژوهشگران و … که وارد ایران و دانشگاه‌های ما می‌شوند و قسم دوم غیرفارسی زبانان ایرانیان نسل دوم و سوم و بعضا نسل چهارم که در خارج از ایران هستند. بین ۴_۷ میلیون نفر ایرانی خارج از کشور وجود دارند که این افراد دغدغه آموزش زبان فارسی به فرزندان را دارند. بنیاد سعدی کتاب‌هایی که با اصول صحیح و قواعد درست فارسی نوشته شده است را در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

نجار ادامه داد: بنیاد سعدی آموزش مجازی را سرلوحه کار خود قرار داده است. ما بحث آموزش را در داخل کشور برای خانواده‌هایی که طالب آموزش زبان فارسی به کودکان خود هستند اجرا می‌کنیم. من به عنوان یک معلم با 28 سال سابقه معلمی این درد را دارم که شیوه‌های آموزش ما در مدارس درست نیست و حتی کتاب‌های لازم در این حوزه تالیف نمی‌شود و با اشکالاتی همراه است. این دغدغه را دارم که لااقل کتاب‌هایی که به صورت اصول علمی نوشته شده است را به دست مخاطبانشان برسانیم و بتوانیم محتواهایی را تولید کنیم.

نماینده بنیاد سعدی در انتها گفت: معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، دست یاری به سوی شما بزرگواران دراز می‌کند. ما خوشحال می‌شویم کسانی را که تولید محتوا دارند را در بنیاد سعدی ببینیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار