197924
۱۴ اسفند ۱۳۹۷

برگزاری «پویش آفتابگردان» برای شادمانی، آموزش و سلامتی «کودکان کار»

پویش آفتابگردان برای شادمانی، آموزش و سلامتی کودکان کار، کار تیمی مشترک بنیاد غیر دولتی سپاس لحظه حال و جمعیت طلوع بی‌نشان‌هاست که بیش از یک سال آغاز شده است.

به گزارش کودک پرس ، اولین گردهمایی سالیانه پویش آفتابگردان ( پویشی ملی با هدف حمایت و همراهی با کودکان کار و خیابان ایران) با حضور هنرمندان، بازیکنان  اسبق تیم ملی فوتبال، معاونت اجتماعی شهرداری تهران، شهردار منطقه سه تهران، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، اکبر رجبی مشهود، مدیر عامل جمعیت طلوع بی نشان‌ها و مجتبی عباسی، رئیس هیات مدیره بنیاد غیر دولتی «سپاس لحظه حال» برگزار شد.

علیرضا عباسی، مدیر عامل بنیاد غیر دولتی «سپاس لحظه حال» با  اشاره به دستاوردهای یکساله این پویش، گفت:  آفتابگردان در راستای حمایت از کودکان کار  خیابان، یک سال پیش راه اندازی شد و تاکنون موفقیت‌های زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی افزود: بیش از یک سال است که با حضور دویست نفر نیروی داوطلب  فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی  بیش از ۳۸ هزارو ۴۰۰ نفر ساعت فعالیت تخصصی حمایت از کودکان کار انجام داده‌ایم.

 

عباسی بیان داشت: پویش آفتابگردان در این مدت توانسته‌ است ارتباط خوبی با کودکان سرچهارراه‌ها برقرار کنند. نکته قابل اهمیت این است که تمامی این داوطلبانه با حضور مستمر و دائم بر سر چهارراه‌های تهران در روز دوشنبه هر هفته توانستند این فضا را ایجاد کنند.

مدیر عامل بنیاد غیر دولتی سپاس لحظه حال تاکید کرد: بیش از بیش از ۹۰ هزارو ۶۰۰ ارتباط موفق و صمیمی با کودک کار و خیابان صورت گرفته است. کودکان تحت پوشش آفتابگردون حدودا در هفتاد میدان و چهار راه تهران و کرج و بعضا شهرستان‌های بندرعباس، رشت، انزلی و اصفهان شناسایی شده‌اند که عمدتا در مدت زمان یک سال ارتباط خوبی با داوطلبان برقرار کرده‌اند و ارتباط مستمری با آنها وجود دارد.

وی افزود در این مدت بیش از ۱۹۰ هزارو ۶۸۰ بسته خوراکی توزیع شده و در مناسبت‌های خاص نیز بیش از ۵۰۰ پیتزا، ۴۵۰ بسته لوازم ورزشی بصورت هدیه عیدی، ۳۸۵ کیف و بسته‌های آموزشی برای مدارس و… بین کودکان کار و خیابان برسر چهارراه ها و اماکنی که این کودکان حضور دارند، توزیع شده است؛ بسته‌های که باور داریم می‌تواند رویای خیلی از آنها باشد.

 

عباسی ادامه داد: در حوزه علمی، روانشناسی و مددکاری نیز در مدت یک سال ۸۶۴ نفر ساعت کار در کارگروه تخصصی روانشناسی و مددکاری پویش آفتابگردون انجام شده و ۱۰ هزارو ۷۲۶  نفر ساعت پشتیبانی میدانی و مجازی روانشناختی نیز انجام شده است. قطعا برای پیشبرد اهداف این پروژه نیاز به کارهای بیشتری در حوزه روانشناسی، مددکاری، مربیگری کودک، جامعه شناسی و پشتیبانی های مختلف وجود دارد.».

مدیر عامل بنیاد غیر دولتی سپاس لحظه حال با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی در پویش آفتابگردون یکی از مهمترین اهداف است، گفت: بیش از ده ها  کودک در این مدت خدمات دندانپزشکی دریافت کرده اند، همچنین عمل جراحی پروتز چشم انجام شده و یا سوختگی شدید در کودکان نیز درمان شده است.

وی  افزود: پویش آفتابگردان طرحی است برای اینکه به کودکان کار و خیابان یادآوری کنیم که ما آفتابگردونی ها کنار شما هستیم تا آینده تان تصویر رنگی تری داشته باشند، رویا بسازند و رویاهایشان را محقق کنند.

 

عباسی متذکر شد:در همین راستا پویش آفتابگردان علاوه بر حمایتهای مردم گرانقدرمان که پشتوانه اصلی این حرکت هستند به حمایت ارگانهای محترمی چون شهرداری، بهزیستی، وزارت کشور و… جهت توسعه این طرح ملی به ایجاد فضای آموزشی و نیز راه اندازی خودروهای ون آفتابگردون برای ارائه خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی، ویزیت عمومی، مددکاری، بازی درمانی، تئاتر درمانی و… در نزدیکی این میادین و چهارراه‌ها یعنی مجاورت محل‌های کار این کودکان نیاز دارد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار