197835
۱۳ اسفند ۱۳۹۷
معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام):

تئاتر در رشد خلاقیت و فرهنگ جامعه تاثیرگذار است

فلاح با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی از این به بعد به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد، گفت: با تئاتر رفتارهای خوب و بد به کودکان نشان داده می شود و موجب رشد خلاقیت و رشد فرهنگ جامعه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «فرشید فلاح» در نشست خبری « دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی» با بیان اینکه شعار همه جشنواره های رضوی در سال ۹۷، «امام رضا علیه السلام، اسوه اخلاق و گفتگو» بوده است، گفت:برای نهادینه کردن فرهنگ گفتگو و شنیدن یکدیگر در جامعه باید از کودکان شروع کنیم و تاتر دانش آموزی رضوی یکی از رسانه هایی است که این فرهنگ را می تواند رایج دهد.

 

معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا (علیه‌السلام) با اشاره به اینکه قرار دادن خود در جای دیگران، درک متقابل و تعامل با دیگران مفاهیمی هستند که در قالب نمایش به کودکان و نوجوانان می توان آموزش داد، اظهارداشت: این نمایش ها در ذهن کودک ماندگار می شود و برگزاری چنین جشنواره هایی و بها دادن به هنر نمایش در بهبود فرهنگ کشور تاثیر به سزایی دارد.

 

فلاح با ابراز امیدواری از درج آموزش تئاتر در کتابهای درسی دانش آموزان؛ گفت: با تئاتر رفتارهای خوب و بد به کودکان نشان داده می شود و موجب رشد خلاقیت و رشد فرهنگ جامعه می شود.

 

وی با بیان اینکه بخش مهمی از فعالیتهای بنیاد بین المللی امام رضا (علیه‌السلام) در زمینه تئاتر صرف می شود، گفت: ما با جشنواره تاتر کودک و نوجوان می خواهیم معارف رضوی را در کودکان ترویج دهیم.

 

معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) اظهار داشت: به دلیل توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در کشور و امکان مشارکت همه هنرمندان و علاقه مندان که در سطح کشور، این جشنواره ها باید در شهرهای مختلف کشور برگزار شود و تنها اختصاص به مشهد نداشته باشد.

 

فلاح در خصوص انتقال جشنواره بعد از ۱۱ دوره برگزاری در بندرعباس به مشهد، گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با انتقال به مشهد موجب ایجاد فضای جدید همراه با نوآوری می شود و از تکرار خارج شود.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بودجه بنیاد بین المللی امام رضا (علیه‌السلام) به تولید آثار فاخر اختصاص داده شده است؛ افزود: در قدم بعدی بنیاد از هنرمندان جهت تولیدات فاخر رضوی حمایت می کند.

 

معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) جشنواره ها را زمینه ساز کشف استعدادها و مشارکت هنرمندان دانست و گفت: امسال ۸ متن نمایشی در بزرگسال و هشت متن نمایشی در عرصه کودک و نوجوان به نویسندگان مطرح کشوری سفارش دادیم که تا بهار سال آینده کتاب این نمایشنامه ها منتشر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی از این به بعد به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد، افزود: در سالی که جشنواره برگزار نمی شود، به تولید اختصاص پیدا می کند. وی گفت: برای برگزاری یک جشنواره خوب باید پیش بینی های لازم انجام شود تا علاوه بر مخاطب حداکثری، موجب ماندگاری جشنواره شود.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار