197831
۱۳ اسفند ۱۳۹۷

مدال طلای شطرنج باشگاه‌های عرب به نوجوان ایرانی رسید

شطرنج باز نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های عرب، ضمن کسب عنوان سوم با تیم الاتصالات عراق، مدال طلای انفرادی میز یک این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به گزارش کودک پرس ،  رقابت های شطرنج قهرمانی باشگاه‌های عرب در تونس به پایان رسید و تیم اتصالات عراق که از آرین غلامی ملی پوش شطرنج ایران در ترکیب خود استفاده می‌کرد به عنوان سوم دست یافت.
در این رقابت ها 12 تیم از کشورهای تونس، عراق، عربستان، لبنان، الجزایر، کویت و اردن به رقابت با یکدیگر پرداختند.
آرین غلامی در این دوره از مسابقات ضمن کسب مقام سوم تیمی به همراه تیم اتصالات بغداد موفق شد با کسب 5.5 امتیاز از 6 امتیاز ممکن مدال طلای انفرادی میز یک را نیز کسب کند و 8 واحد بر ریتینگ خود اضافه کند.

آرین غلامی یکی از استعدادهای شطرنج ایران به شمار می رود که بهمن امسال در رقابت های قهرمانی مردان ایران عنوان پنجم را به خود اختصاص داد. عنوان پنجمی که موجب شد تا وی انتظار داشته باشد در لیست نهایی شطرنج بازان ملی پوش اعزامی به رقابت های شطرنج تیمی قهرمانی جهان باشد.

اما با اعلام نهایی اسامی ملی پوشان در نهایت «احسان قائم مقامی» به عنوان نفر پنج عازم قزاقستان شد. مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج در پاسخ به چرایی انتخاب نشدن غلامی به خبرنگار ایرنا گفت: تیم ملی شطرنج ایران اعزامی به رقابت های قهرمانی جهان متشکل از چهار بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره است. حضور پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجاه، پویا ایدنی و سید محمد امین طباطبایی در این تیم هیچ حرف و حدیثی ندارد اما انتخاب احسان قائم مقامی به تصمیم کمیته فنی و نظر «ایوان سوکولوف» سرمربی تیم ملی بود.
مسابقات شطرنج تیمی قهرمانی جهان از 13 اسفند ماه در قزاقستان آغاز می شود. تیم ملی شطرنج ایران به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت ها حضور پیدا می کند.

این تیم در رقابت های قهرمانی تیمی شطرنج آسیا که مرداد ماه 97 در همدان برگزار شد در سه بخش استاندارد، سریع و برق آسا برای نخستین بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار