197773
۱۳ اسفند ۱۳۹۷

داستان بچه‌های مین در «اَژدی‌های خفته»

نوشین شعبانی، نویسنده کودک و نوجوان، در رمان «اَژدی‌های خفته» داستان مین و بچه‌های مین را روایت می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، نوشین شعبانی درباره آثار در دست نگارشش گفت: در حال نگارش رمانی درباره جنگ با عنوان موقت «اَژدی‌های خفته» هستم. این رمان شامل دو فصل است. فصل اول به اتفاقاتی می‌پردازد که بعد از جنگ در روستایی مرزی در استان کردستان رخ می‌دهد. و اتفاقات فصل دوم بلافاصله بعد از جنگ و با برگشت روستاییان به خانه‌هایشان رخ می‌دهد.

این نویسنده کودک و نوجوان افزود: در این رمان سعی کرده‌ام کودکان را با یکی از مشکلات بعد از جنگ یعنی مین‌هایی که در زمین کاشته شده‌اند و باعث حوادثی می‌شوند، آشنا کنم. اَژدی‌های خفته همه چیز را می‌بلعد و کودکان می‌خواهند با او مبارزه کنند ولی مبارزه با اَژدی‌ها پهلوان می‌خواهد آن هم نه یکی. درنتیجه هزاران هزار قهرمان آماده مبارزه با اژدی‌ها می‌شوند .

وی درباره چگونگی نوشتن این رمان نیز توضیح داد: وقتی در روستای نشکاش مریوان با گشین، خبات، آلا سینا، بهنوش و کودکانی که در اثر انفجار مین دچار سانحه شده بودند آشنا شدم، تصمیم گرفتم رمانی درباره آن‌ها بنویسم. نوشتن درباره کردهای غیور و فرهنگ غنی کردستان برایم سخت بود و هست و اگر کمک دوستان مهربان کردزبانم نبود هرگز جرات نمی‌کردم این رمان را شروع کنم.

شعبانی با بیان اینکه نخستین بار است در کشور ما به مسئله مین و بچه‌های مین در قالب رمانی برای کودکان و نوجوانان پرداخته شده است، گفت: این رمان را اردیبهشت ماه به ناشر تحویل خواهم داد.

نوشین شعبانی  درسال 1343 متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، مدرس دانشگاه‌ و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. ازجمله آثار او می‌توان به «چمچمه خاله، ماشینی که خواندن و نوشتن یاد گرفت(پیشنهاد شده در کتاب فارسی دوم دبستان)، همسایه‌های تازه (پیشنهاد شده در کتاب فارسی دوم دبستان)، آفرین به دردونه دختر یکی یکدونه (پیشنهاد شده در کتاب فارسی دوم دبستان)، سی گل و کبوتر دعا(معرفی شده کانون پرورش فکری در لیست کتاب‌های دینی)، هدیه‌ای برای دوست، جوجه‌های ناز پرحنا، غزال طلایی، خوشبخت‌ترین نخل  دنیا، موجودی عجیب در سیاره درختی، رمان کودک می سی نو کوچولو، شبح ترسو، آدم برفی نقاش، مجموعه شش جلدی آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان با عنوان ماجراهای کارآگاه کوچولو و رمان کارآگاه پادی اشاره کرد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار