197699
۱۱ اسفند ۱۳۹۷
معاون استاندار کرمان:

نهاد خانواده و کودک مرجع اصلی توسعه فرهنگ و آموزش هستند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: نهاد خانواده و کودک، مرجع اصلی توسعه آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف و نیز فرهنگ‌سازی هستند.

به گزارش کودک پرس ، محمدصادق بصیری عصر سه شنبه در کنوانسیون حقوق کودک استانداری کرمان و کارگروه بانوان و خانواده استانداری کرمان با حضور معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه اجتماعی و سیاسی، در حوزه های اقتصادی و معیشت است که اگر این مسائل به درستی حل شوند، بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.
وی اظهارداشت: بسیاری از معضلات و آسیب های موجود در رابطه با کودکان کار و خیابانی و اتباع بیگانه به موضوع اقتصاد و معیشت مرتبط است.

وی عدم اشتغال و بیکاری را نیز از عوامل بروز آسیب های اجتماعی و سایر مسائل دانست و تاکید کرد: استان کرمان به دلیل همسایگی با استان سیستان و بلوچستان در حوزه اتباع بیگانه با مسائل متعددی روبرو است و به عنوان نمونه روزانه یک هزار نفر نیروی انسانی از اتباع بیگانه وارد این استان می شوند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: در استان کرمان به منظور پیگیری جدی تر مسائل حوزه اقتصادی و معیشت و نیز کمک به واحدهای تولیدی استان، معین های اقتصادی فعال شده اند و کارها را به صورت ویژه تری دنبال می کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: برای حل آسیب های اجتماعی در حوزه بین المللی باید به موضوع آموزش و آگاهی بخشی به کودکان توجه ویژه ای صورت گیرد.

فاطمه السادات حسینی افزود: به منظور توسعه آموزش مهارت های اساسی زندگی در استان کرمان، زمینه آموزش به 18 هزار دانش آموز دختر پایه دهم فراهم شده و در کنار آن 0.05 درصد اعتبارات نیز برای آموزش مهارت ها و تحکیم بنیان خانواده اختصاص یافته است.
وی با اشاره به ایجاد زمینه آزادی دو نوجوان در سال گذشته، ادامه داد: در آزادی مددجویان کانون اصلاح و تربیت بر اساس نگاه قرآنی و بین المللی اقدام می شود.
وی بر پیشگیری از ازدواج های زودهنگام در استان کرمان نیز تاکید کرد واظهارداشت : تعداد زیادی از افاغنه در استان کرمان زندکی می کنند و باید برای آنها طرح های جامع و کاملی داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به راه اندازی مهدکودک در بند نسوان زندان مرکزی کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این اقدام در حقیقت حرکتی برای دفاع از حقوق کودکان است که با پیگیری اداره کل امور بانوان و با مساعدت ویژه اداره کل زندان ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرائی شده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در حوزه قضایی مددجویان زندان ها کارهای خوبی انجام شده است، ادامه داد: در حوزه مراقبت های پس از آزادی برای مددجویان زندانها به ویژه مددجویان کانون اصلاح و تربیت باید کارهای بیشتری صورت گیرد.
رمضان امیری افزود: در حال حاضر 5 درصد از زندانیان استان کرمان را زنان تشکیل می دهند که 72 درصد از آنها متاهل و 28 درصد مجرد هستند.
وی خاطرنشان کرد: 96 درصد از زندانیان زن در استان کرمان دارای تحصیلات کمتر از دیپلم و 4 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی هستند.

 

امیری یادآور شد: 54 درصد از مددجویان کانون اصلاح و تربیت نیز کودکان زیر 18 سال هستند که 74 درصد آنها فاقد سابقه کیفری هستند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار