197578
۰۹ اسفند ۱۳۹۷

مهم‌ترین وظیفه مربیان تربیتی، استحکام بخشیدن رابطه دانش‌آموزان با خداست

امام جمعه محلات گفت: مهم‌ترین وظیفه یک مربی تربیتی، محکم کردن رابطه دانش‌آموز با خداوند است. نماز و قرآن و دوری از گناهان در جهت نزدیکی به خدا است، وقتی در دل یک جوان یا نوجوان خداوند را جای دادیم، کار بزرگی انجام دادیم. فطرت جوان و نوجوان پاک است و فطرت پاک تأثیر‌پذیر است و زمینی است که آماده بذر است.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در همایش تجلیل از مربیان و معاونان پرورشی و مشاوران مدارس که به مناسبت سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی در سالن کنفرانس آموزش و پرورش محلات برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: تربیت و تزکیه انسان‌ها به معنی القاء رابطه صحیح است، انسان‌ها در سه بخش اصلی ارتباط دارند؛ اولین ارتباط، ارتباط انسان با خدا است اینکه خداوند در قرآن، انسان را به توحید و تقوایی الهی دعوت می‌کند به معنی تربیت است.
وی افزود: مهم‌ترین وظیفه یک مربی تربیتی، محکم کردن رابطه دانش‌آموز با خداوند است. نماز و قرآن و دوری از گناهان در جهت نزدیکی به خدا است، وقتی در دل یک جوان یا نوجوان خداوند را جای دادیم، کار بزرگی انجام دادیم. فطرت جوان و نوجوان پاک است و فطرت پاک تأثیر‌پذیر است و زمینی است که آماده بذر است.

امام جمعه محلات گفت: ارتباط انسان با خود، دومین ارتباط اصلی است. انسان گاهی اوقات ارزش خود را فراموش می‌کند، مربی تربیتی وظیفه دارد کاری کند ارتباط دانش‌آموز با خودش به شکل تفکر باشد، از دانش‌آموز بخواهیم جایگاه خود را در نظام طبیعت ببیند، بایستی زمینه تفکر را در دانش‌آموز فراهم کرد.
وی ادامه داد: سومین ارتباط، ارتباط با دیگران است؛ بایستی بد و خوب را در رابطه‌ها تبیین کنیم. اگر دانش‌آموزی اصطلاحا بی تربیت شناخته می‌شود به دلیل ارتباط نا‌صحیح با دیگران است که نشأت گرفته از عدم تبیین و شناسایی صفات خوب از بد است.

امام جمعه محلات ارتباط با خدا را زمینه‌ساز ارتباط صحیح با خود و دیگران دانست و گفت: امروز تحت عناوین خاصی تلاش می‌شود تا آموزه‌های وحیانی یا الهی به حاشیه برود، تربیت منحصر به یک فرد به عنوان مربی تربیتی یا پرورشی نیست، بلکه همه مربیان و معلمان در سمت‌های مختلف در این زمینه مسئول هستند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار