197550
۰۹ اسفند ۱۳۹۷

۱۴۰۰ کودک در میامی غربالگری شدند

رئیس اداره بهزیستی میامی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۰۰ کودک درسطح شهرستان میامی غربالگری شدند.

به گزارش کودک پرس ، سیدعیسی جلالی افزود: غربالگری بینایی تا پایان سال برای حدود یک هزارو 900 کودک سه تا 6 سال در مراکز سنجش بینایی انجام می شود.

جلالی گفت : غربالگری شنوایی نیز برای کودکان از یک تا 3ماه انجام می گیرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی تصریح کرد: 40کودک نیز برای معاینه تخصصی با هزینه بهزیستی به چشم پزشکان این شهرستان معرفی شده و برای هشت کودک نیز کمک هزینه خرید عینک ارائه شده است.

جلالی گفت: درحوزه اعتبارات غربالگری 140میلیون ریال از سوی بهزیستی این شهرستان هزینه شده است.
وی با اشاره به خدمات وحمایت های بهزیستی از اقشار نیازمند و کم بضاعت اظهارداشت : یکی از اولویت های بهزیستی کمک به اقشارنیازمند ومعلولان می باشد ودراین راستا خدمات گسترده ای درحوزه های مختلف ازجمله درمانی و مشاوره شده است.

رئیس اداره بهزیستی میامی افزود: 21 مرکز غیردائم ازجمله مهدکودک های سطح شهرستان آمادگی انجام غربالگری را دارند و خانواده ها می توانند برای غربالگری بینایی کودکان زیر 6 سال درشهرمیامی به مرکز خدمات بهزیستی واقع در جنب اداره بهزیستی شهرستان مراجعه نمایند .
جلالی گفت:برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد ،فرزندپروری،آگاه سازی، مهارت های زندگی،کارگاه های آموزشی مشاوره قبل ازدواج در حال انجام می باشد.

رئیس اداره بهزیستی میامی بااشاره به اینکه 2هزارو 500 تن درمیامی از خدمات بهزیستی بهره مند شده اند خاطرنشان کرد: یک پایگاه سلامت روان و2دفترمشاوره در شهرستان ایجاد شده و خدمات مشاوره ای و اجتماعی به شهروندان و مردم ارائه می دهند.
950خانواردرشهرستان میامی ازخدمات وحمایت های بهزیستی بهره مند هستند.

شهرستان میامی با بیش از 40هزار تن جمعیت در فاصله 250 کیلومتری شرق سمنان واقع است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار