19753
۲۱ تیر ۱۳۹۶

کودکی دنیایی آکنده از شور و تحرک

موسویان دنیای کودک و نوجوان را جهانی سرشار از شور و شعور و تحرک دانست که با جذابیت‌های ویژه‌ای در هاله‌ای ناشناخته پیچیده شده است.

به گزارش کودک پرس، انسیه موسویان در نشست ادبی دوپنجره در گرگان که به نقد و بررسی کتاب شعر «چهارشنبه‌های بستنی» اثر این نویسنده اختصاص داشت با بیان این مطلب گفت: ادبیات یکی از ابزارهای اساسی در ارایه آموزش و تربیت سالم به کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: من در ارایه آثار شعری همواره تلاش کرده‌ام با نزدیک شدن به دغدغه‌ها و دنیای نوجوانان امروز به موضوع‌هایی از قبیل: زندگی، عواطف، دلتنگی، شادی و اندوه بیشتر بپردازم.
موسویان از نوجوانان حاضر در این نشست به خاطر مطالعه دقیق و کامل کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» ابراز قدردانی کرد و ضمن پاسخ گویی به پرسش‌های بچه‌ها، اظهار داشت: نظرهای مطلوب و کاربردی نوجوانان گلستانی من را شگفت زده کرد.
وی در ادامه این نشست به پرسش‌ها و پیشنهاد‌های اعضا و مربیان در زمینه‌ی علت عدم تناسب قالب شعری در این مجموعه، انتخاب عنوان اثر و موضوع آن در شعرها ، ویژگی‌های ظاهری، تصویرگری کتاب و زاویه نگاه شاعر پاسخ گفت.
این نشست با حضور 80 نفر از اعضای نوجوان فعال و کتاب‌خوان مراکز فرهنگی هنری استان گلستان در گرگان برگزار شد.
موسویان هم‌چنین هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان در کارگاه نقدی که به همین منظور برپا شده بود به بیان اهمیت هنر و خلاقیت در این شاخه از ادبیات و ضرورت نوع نگاه و زبان ساده نوشتن برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان پرداخت.
در این نشست موسویان ضمن بیان نقاط قوت و خلاءهای شعر نوجوان به نقد ادبیات کودک و نوجوان پرداخت.
وی هم‌چنین ضمن معرفی انواع نقد و سطوح تاثیرگذاری آن و ضرورت نقد پذیری شاعران و نویسندگان پیشینه‌ای از ادبیات کودک و نوجوان را برای مربیان حاضر بازگو کرد.
در این کارگاه هم چنین جایگاه کودک و نوجوان به عنوان یک منتقد ادبی تشریح شد و تفاوت‌های شعر کودک، نوجوان و بزرگ‌سال، انواع قالب شعری کودک و نوجوان و کلیشه‌های مربوط به آن بررسی شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار