197460
۰۸ اسفند ۱۳۹۷

داستان طنز «اکبرکاراته و بچه ننه‌ها» برای نوجوان‌ها

«اکبر کاراته و بچه ننه‌ها» سومین جلد از مجموعه داستان طنز دفاع مقدس برای نوجوانان است که از سوی مؤسسه فرهنگی مطاف عشق در جشنواره «کتاب همسفر» برای مخاطبان معرفی شده است.

به گزارش کودک پرس ، دفاع مقدس دیروزی پر از حماسه، ایثار و بندگی است از رزمندگانی که حماسه آفریدند و با سرخی خونشان سیاهی مذلت را شستند و این مهم را به جهانیان ثابت کردند. روزگاری که باورهای پاکی در قلب‌های بچه‌های جنگ بود؛ قلب‌هایی مملو از اطاعت از ولایت و رهبری.

دلخوشی بسیاری از ما قصه‌هایی است که در گذشته داشتیم و بهترین نوع از آن، قصه هایی است که رنگ و بوی شادی در آن است و هر موقع به یادمان می آید، ناخوداگاه لبخندی گوشه لبهامان ایجاد می کند و اگر در جمعی این اتفاق افتد، چه بسا ما را مجبور به بازگو کردن آن کند.

جنگ با تمام خاطرات ناخوشایند، از دست دادن دوستان، دوری از خانواده، مجروحیت و هزاران بدی دیگر، با نگاهی ظریف، دارای خاطراتی شیرین از رزمندگانی است که روزگار را در کنار هم می‌گذراندند.

 

اکبر کاراته (اکبر رحیمی حاجی آبادی) یکی از شخصیت‌های پر انرژی دوران دفاع مقدس است که داستان‌های او و دیگر دوستانش مورد توجه محسن صالحی حاجی آبادی قرار گرفته و خاطراتی از این رزمندگان دوران دفاع مقدس را در مجموعه‌های مختلف بازگو می‌کند. که «اکبر کاراته و بچه ننه‌ها» سومین جلد از مجموعه داستان طنز دفاع مقدس برای نوجوانان است که از سوی مؤسسه فرهنگی مطاف عشق در جشنواره «کتاب همسفر» برای مخاطبان معرفی شده است.

 

«طریقه شیرجه زدن»، «که دیگه…!»، «اصلاً نمی‌ترسم»، «حالا این دوغ خوردن داره!»، «همه اش تقصیر تو است»، «تا نیم ساعت دیگر آنجا باشید!»، «که ریا نشه!»، «من امینِ امینم»، «چوپان و مُرده»، «پس کو این در لامصب؟»، «بچه‌ها کوله من را ندیدید؟»، «کی گازوئیل می‌زنه؟»، «پس امام جماعت کجاست؟»، «چه خوابی بریم امشب!»، «من اشب این خاکریز را می‌زنم»، «دل مرا می‌سوزانی» و «پشت سر صدام»، عناوین قصه‌های این کتاب است.

«اکبرکاراته و فسقلی‌های شکمو»، «اکبرکاراته و خرش»، «اکبرکاراته و آقایون کچل» و «اکبر کاراته به تهران می رود» از جمله دیگر کتاب‌های منتشر شده از سوی مؤسسه فرهنگی مطاف عشق است.

 

خاطرنشان می‌شود جشنواره کتاب همسفر از سوی «شبکه ملی وارثون» (شبکه فعالان جهاد و شهادت) با معرفی کتاب‌های «اکبر کاراته و بچه ننه‌ها»، «تو شهید نمی‌شوی»، «چُغُک»، «خط تماس»، «سربلند»، «شانزده سال بعد»، «شهربانو» و «من مادر مصطفی» همراه با جوایز ویژه تا پایان فروردین ماه 1398 برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار