197451
۰۸ اسفند ۱۳۹۷

برگزیدگان جشنواره قرآن و کودک در زنجان تجلیل شدند

نخستین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با معرفی نفرات برتر و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ،  اختتامیه نخستین جشنواره کودک و نوجوان به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و موسسه دارالقرآن کریم ۵ اسفندماه برگزار شد.
نورالله صفی‌لو، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ۲۷۱ نفر در این جشنواره شرکت و ۳۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: از بین این نفرات در بخش تیمی ۵ مرکز برگزیده شدند که مراکز شرکت‌کننده شامل شعبات دارالقرآن، مدارس، پیش‌دبستانی‌های آموزش و پرورش و موسسات قرآنی بودند و در بخش انفرادی نیز ۳۵ نفر برگزیده شدند. البته به همه شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و هدیه اهدا شد.
صفی‌لو ایجاد انگیزه در بین کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اقشار مهم و آینده‌سازان جامعه، شناسایی هنرمندان کودک و نوجوان در بخش‌های هنری و سوق دادن فعالیت‌های قرآنی به سنین پایین‌تر را از اهداف این جشنواره برشمرد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: نماز، مسجد، مهربانی، راستگویی، قرآن کریم، خودباوری، صرفه‌جویی، مثبت‌اندیشی، احسان به والدین و داستان‌های قرآنی و عترتی از محورهای این جشنواره بود.

این مسئول افزود: شرکت‌کنندگان آثار خود را در بخش‌های نقاشی (برجسته، بوم و ویترای)، کتیبه و سفالگری و آثار برگرفته از قصص قرآنی، ویژه گروه سنی کودک از ۶ تا ۱۱ سال و گروه سنی نوجوان از ۱۲ تا ۱۸ سال ارائه دادند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار