197404
۰۷ اسفند ۱۳۹۷
معاون وزیر رفاه خبر داد؛

تولد ۲۵ کودک در هر هزار تولد با مادران کم‌سن/ افت شاخص ازدواج‌های زودرس

معاون وزیر رفاه گفت: براساس نرخ باروری زنان در سن ۱۵ تا ۱۹ سال، شاخص تولد کودک از مادران کم‌سن و سال به شدت کاهش یافته است.

به گزارش کودک پرس ، احمد میدری گفت: یکی از پیشرفت‌هایی که پس از انقلاب به دست آمده کاهش آمار ازدواج‌های زودرس است به طوری که در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب یا اوایل آن نسبت به امروز کاهش این آمار یک ششم شده است.

وی افزود: بر اساس شاخصی که وزارت رفاه در این باره تعیین کرده نرخ باروری در سن 15 تا 19 سال بررسی شده است یعنی مادرانی که در این سنین صاحب فرزند می‌شوند. این شاخص‌ حاکی از کاهش این آمار در کشور است.

میدری گفت: در سال 57 از هر هزار کودکی که متولد شده 137 کودک دارای مادران کم سن و سال یعنی بین 15 تا 19 سال بوده است.

معاون وزیر رفاه ادامه داد: این شاخص امروز به شدت کم شده به طوری که از هر هزار کودکی که متولد می‌شود فقط 25 کودک دارای مادران کم سن هستند.

وی گفت: بنابراین در کنترل ازدواج‌های زودرس موفق بوده‌ایم اما مواردی در نقاط حاشیه‌ای کشور و پرآسیب صورت می‌گیرد که در سنین پایین تولدهایی رخ می‌دهد که در جای خود قابل قبول و باید بررسی شوند.

 

میدری با تأکید بر اینکه شاهد سیر نزولی شاخص ازدواج زودرس هستیم، گفت: البته ازدواج‌هایی که ثبت نمی‌شوند و کودکان حاصل از این ازدواج‌ها متولد می‌شوند موضوع دیگری است که باید در جای خود بررسی شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار