197395
۰۷ اسفند ۱۳۹۷
انتقاد تند پاپ از آزار جنسی کودکان؛

عوامل کودک‌آزاری در کلیسای واتیکان «ابزار شیطان» هستند

رهبر کاتولیک‌های جهان که زمانی درباره کودک‌آزاری اسقف‌ها سکوت کرده بود حالا پس از چندین بار شکستن سکوت خود در این زمینه در آخرین اظهاراتش تندترین انتقادات را متوجه یکی از کاردینال‌هایی که متهم به چندین دهه آزار جنسی کودکان شده است کرد.

به گزارش کودک پرس ، رهبر کاتولیک های جهان که زمانی درباره کودک آزاری اسقف ها سکوت کرده بود حالا پس از چندین بار شکستن سکوت خود در این زمینه در آخرین اظهاراتش تندترین انتقادات را متوجه یکی از کاردینال هایی که متهم به چندین دهه آزار جنسی کودکان شده است کرد.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک» ،پاپ در اظهارات جدیدش گفت،فردی که مرتکب کودک آزاری شده «ابزار شیطان» است.

همچنین بر اساس گزارش رویترز،یکی از اسقف های اعظم در پایان کنفرانس واتیکان در مورد کودک آزاری گفت که کلیسای کاتولیک با پنهان کردن آزارهای جنسی این کاردینال و گوش نکردن به حرف های قربانیان،تبدیل به «بدترین دشمن خود» شده است.

«مارک کلریج» ،اسقف اعظم استرالیا در این باره گفت: «ما به خاطر سهل انگاری در این ماجرا بدون تنبیه و مجازات باقی نخواهیم ماند.»

وی با طرح این پرسش که چه کسانی دشمنان ما هستند،گفت: «به طور قطع آنهایی که کلیسا را برای مشاهده آزارهای جنسی و پنهان کردن آن به چالش کشیده اند یا قربانی ها و بازماندگان آنها نیستند بلکه خودمان بدترین دشمن خودما هستیم.»

شنبه 4 بهمن یک راهبه و یک روزنامه نگار زن با سخنرانی در کنفرانس دو روزه واتیکان به شدت از کلیسای واتیکان انتقاد کرده و مسئولان آن را متهم به نفاق و سرپوش گذاشتن بر جنایت های وحشتناک علیه کودکان کردند.

پس از این کنفرانس،واتیکان اعلام کرد که اقدامات لازم را برای اطمینان حاصل کردن از اینکه همه اسقف هایی که به کشور برمی گردند چگونه باید فرآیندهای ضد کودک آزاری را در دستور کار قرار دهند،انجام خواهد داد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار