197304
۰۶ اسفند ۱۳۹۷

برپایی نمایشگاه نقاشی «صلح یعنی نگاه مهرآسا»

نمایشگاهی از آثار نقاشی «مهرآسا لشنی»، هنرمند نوجوان با موضوع صلح در گالری معاونت فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی هنر برپا شده است.

به گزارش کودک پرس ، مهرآسا لشنی، هنرمند نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که با استفاده از تکنیک ماژیک و گواش اقدام به نقاشی آثاری کرده است که در آن‌ها با الهام از اتفاقات دردناک جوامع بشری در تاریخ معاصر بر لزوم برقراری صلح جهانی تأکید شده است.

«صلح یعنی نگاه مهرآسا» عنوان این نمایشگاه است که در آن ۳۰ تابلوی نقاشی به نمایش درآمده است و مهرآسا لشنی در اغلب آن‌ها متأثر از مشاهدات خود در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سعی در بازتاب آن‌ها به روشی جذاب و با استفاده از طراحی و تصاویری نه‌چندان تکنیکال داشته است.

کودک همسری، برخی حوادث تروریستی نظیر حادثه اهواز، خشک شدن آب رودخانه و برخی دریاچه‌های داخلی و … از جمله موضوعاتی است که این هنرمند جوان به آن‌ها توجه کرده است.

مهرآسا لشنی حتی در نقاشی برخی آثار خود ملهم از برخی آثار سینمایی همچون «از کرخه تا راین» و «ابد و یک روز» به طرح مسائل گوناگونی در حوزه صلح، برابری و نوعدوستی پرداخته است.

این نمایشگاه تا ۸ اسفند برای بازدید برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان انقلاب، مسیر شرق به غرب، نرسیده به چهار راه ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام)، خیابان شهید بالاور، تگارخانه هنر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر مراجعه کنند.

 

یادآور می‌شود، مهرآسا لشنی تاکنون موفق به دریافت جایزه نقاشی از جشنواره بین‌المللی «صوفیا» کشور بلغارستان و جشنواره استانی البرز شده است.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار