197258
۰۶ اسفند ۱۳۹۷

۳۵ هزار نوجوان و دانش‌آموز آموزش سلامت دوران بلوغ دیدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از آموزش سلامت دوران بلوغ به ۳۵ هزار نوجوان و دانش‌آموزی که در سن بلوغ هستند در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم شکیبا سلامت بلوغ را شامل اصول و مراقبت هایی دانست که منجر به حفظ و ارتقای سلامت جسمی- روانی و عاطفی فرد در این دوران و دوران های دیگر می شود.

وی با بیان اینکه سلامت بلوغ بیش از هر چیز نیازمند آموزش است، گفت: در این راستا برنامه های آموزش بهداشت دوران بلوغ برای دانش آموزان توسط پزشکان، ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان از اول مهر ماه امسال آغاز شده است.
رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: تا کنون 17هزار و 246 دانش آموز پایه اول، 9 هزار و 893 دختر پایه هفتم و هفت هزار و 353 دانش آموز پسر پایه دهم و همچنین 15 هزار و 368 دانش آموز از سایر پایه ها که در سن بلوغ هستند آموزش های لازم را در این زمینه دریافت کردند.

شکیبا همچنین افزود: 2 هزار و 331 نوجوانی که در سنین بلوغ هستند اما دانش آموز نیستند نیز تحت آموزش بهداشت دوران بلوغ قرار گرفتند.
وی در ادامه گفت: نوجوانانی نیز که نیاز به خدمات مشاوره ای داشته اند (مانند بلوغ دیررس و زودرس) به مراکز جامع خدمات سلامت جهت انجام مشاوره های لازم ارجاع داده شده اند.

وی نوجوانی را یکی از چالش انگیزترین، تنش زاترین ، جذاب ترین و در عین حال مشکل سازترین دوران زندگی برای نوجوانان، والدین، معلمان و متخصصان سلامت جامعه دانست و گفت: نوجوانان امروز برخلاف کودکان دیروز، با مجموعه ای از خطرهای سلامتی جدید روبرو هستند که این موضوع ضرورت و فوریت درک سلامت این گروه سنی را خاطرنشان می کند.
وی تصریح کرد: نوجوانان در دوران بلوغ تغییرات جسمانی، روانی و اجتماعی را تجربه می کنند که نداشتن اطلاعات کافی، مهارت ها و آمادگی های لازم برای گذر از این بحران، آن ها را آسیب پذیر می کند.

وی ابراز امیدواری کرد نوجوانان با کسب اطلاعات درست بتوانند دوران بلوغ را به سلامت سپری نمایند تا جوانی و بزرگسالی سالمتری داشته باشند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارد که از این جمعیت حدود 30 درصد زیر 18 سال سن دارند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار