197239
۰۶ اسفند ۱۳۹۷

غربالگری تنبلی چشم ۱۸ هزار کودک ایلامی انجام شد

مدیرکل بهزستی استان ایلام به آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در استان اشاره کرد و گفت: غربالگری تنبلی چشم ۱۸ هزار کودک در ایلام انجام شده است.

به گزارش کودک پرس ، زهرا همتی به آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در استان اشاره کرد و اظهارداشت: این برنامه هر ساله از ابتدای آبان تا پایان اسفند ماه در استان اجرا می‌شود تا در کنار تنبلی چشم، بیماری‌های چشمی دیگر را در بین کودکان 3 تا 6 سال شناسایی و نسبت به درمان آن اقدام شود.

 

وی افزود: بسیاری از بیماری‌ها اگر به موقع تشخیص داده نشوند به یک مشکل جدی تبدیل می‌شوند از جمله عیوب انکساری چشم، افتادگی پلک و تنبلی چشم که اگر به موقع تشخیص داده نشوند به کم بینایی و نا بینایی منجر می‌شود ضمن اینکه شناسایی این بیمارها سن طلایی دارد و اگر در این سن طلایی تشخیص داده نشود و درمان نشود آن بیماری تبدیل به کم بینایی و نابینایی می‌شود.

 

مدیرکل بهزستی استان ایلام،  سن طلایی انجام غربالگری تنبلی چشم را زیر 6 سالگی دانست و عنوان کرد: دوره طلایی این بیماری قبل از 10سالگی است یعنی اگر بعد از 10 سالگی بیماری تشخیص داده شود و بخواهند برای درمان اقدام کنند متاسفانه نمی‌توانند در این زمینه کار جدی انجام دهند بنابراین این موضوع چون برای پیشگیری از بیماری‌هایی است که منجر به کم بینایی و نابینایی می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: امسال نیز بر اساس سال گذشته و سالیان قبل  طرح غربالیگری را در استان ایلام انجام دادیم و  نزدیک 18هزار کودک 3 تا 6 سال استان را غربال  کرده‌ایم  که امیدواریم بتوانیم تعداد قابل توجهی از این کودکان را شناسایی و  اقدامات و درمان‌های به موقعی برای آنها انجام دهیم.

مدیرکل بهزستی استان ایلام یادآورشد: در استان ایلام چندین پایگاه برای انجام این کار در نظر گرفته شده است، یک سری پایگاه ثابت داریم که در مهد کودک‌های ما هستند و در کنار آن آمادگی‌های و پیش دبستانی‌های آموزش و پرورش نیز آماده انجام این کار هستند.

 

وی اظهارداشت: در پیش دبستانی‌های مدارس، مربی‌های آموزش دیده ما که در آموزش و پرورش هستند کودکان را غربال می‌کنند و در مهد کودک‌ها نیز مربی‌های مهد کودک در این زمینه آموزش دیده‌اند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار