197218
۰۶ اسفند ۱۳۹۷
رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد؛

صدور رای پرونده مرگ الینا

سه پزشک و سه پرستار در پرونده مرگ الینا فروتن، کودک خردسال گرگانی مقصر شناخته شدند.

به گزارش کودک پرس ، رئیس کل دادگستری گلستان گفت قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.
هادی هاشمیان افزود : براساس رای دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد، فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان باید دیه بپردازد.

او گفت : سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان ، هر کدام ۵ درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت ۵ درصد دیه محکوم کرد.

هاشمیان گفت : بر اساس رای دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاروری و استفاده از لوله‌های نامناسب ، ۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را بپردازد.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود : دادگاه این 3 پزشک را از جنبه عمومی جرم هم به حبس تعزیزی محکوم کرد ، اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

 

الینا فروتن دختر ۶ ساله گرگانی ، ۱۴ اردیبشهت ۹۵ پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما و بعد از چند ماه بیهوشی ، ۲۲ مرداد همان سال از دنیا رفت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار