197181
۰۵ اسفند ۱۳۹۷

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در استان کردستان

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان اجرای طرح غربالگری اضطراب در این استان گفت: این طرح امسال در مهد‌های کودک شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان اجرا شد.

به گزارش کودک پرس ، باقر کرمی گفت: امسال ۲ هزار کودک پیش دبستانی (پنج و ۶ ساله) زیر پوشش اجرای این طرح قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از مجموع کودکان غربال شده یک هزار نفر در مهد‌های کودک سنندج، ۵۰۰ نفر در مریوان و ۵۰۰ نفر نیز در سقز زیرپوشش قرار گرفتند، افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ کودک در استان زیر پوشش اجرای طرح قرار گرفتند که امسال بنا بدلایلی این ظرفیت کمی کاهش یافت.

 

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان به روش اجرای طرح غربالگری اشاره کرد و یادآور شد: براساس این طرح در مهد‌های کودک والدین با پر کردن فرم پیش از دبستان، به پرسشنامه‌ای در مورد کودک خود پاسخ می‌دهند که در صورت مشکوک بودن کودک به داشتن اضطراب، به مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها در صورت معرفی به مراکز مشاوره می‌توانند چند جلسه اول را به صورت رایگان و یا با هزینه‌ای بسیار اندک خدمات بگیرند و در صورت وجود اختلال اضطرابی، در جریان روند خدمات روان درمانی و کاهش مشکل فرزندشان قرار گیرند.

کرمی هزینه غربال اولیه کودکان در مهد‌ها برای هر کودک را ۶۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد این هزینه توسط سازمان بهزیستی و ۵۰ درصد نیز توسط والدین پرداخت می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را توجه دادن والدین به نشانه‌های اضطرابی کودکان خود و ارائه خدمات ارزان‌تر به آنان برای شناسایی و درمان این اختلال اعلام کرد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار