197125
۰۵ اسفند ۱۳۹۷
قاری نوجوان قرآن بیان کرد:

هدررفت استعداد قاریان نوجوان در محافل قرآنی

امین دیلمقانی، نوجوان ۱۶ ساله از ارومیه، قرائت قرآن را از ۸ سالگی آغاز کرده و خانواده‌اش را اصلی‌ترین مشوقان خود معرفی می‌کند و از عدم بهره‌مندی از استعداد قاریان نوجوان در محافل قرآنی انتقاد دارد.

به گزارش کودک پرس ، امین دیلمقانی، قاری نوجوان قرآن با اشاره به اینکه قرائت قرآن را از ۸ سالگی و با حمایت خانواده آغاز کرده است، اظهار کرد: متولد سال ۱۳۸۱ بوده و ۱۶ سال سن دارم و در سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته قرائت تحقیق شرکت کرده‌‌ام.
وی ادامه داد: تاکنون در مسابقات استانی و کشوری بسیاری شرکت کرده و مقام‌های متعددی را نیز کسب کرده‌ام که مقام اول پیشتازان کشوری از جمله آنان به‌شمار می‌رود.

دیلمقانی با اشاره به اینکه کیفیت برگزاری مسابقات قرآنی آموزش و پرورش پایین‌تر از سایر مسابقات است، افزود: متاسفانه حمایت چندانی از قاریان و بخصوص قاریان نوجوان و استعدادهای جدید صورت نمی‌گیرد و همین امر موجب دلسردی می‌شود.
وی با بیان اینکه قرائت و انس با قرآن تاثیر بسزایی در روحیات و معنویات برجای می‌گذارد، تصریح کرد: انس با قرآن موجب می‌شود تا بتوانم با ذهن بازتری مطالب درسی را به یاد بسپارم و موجب پیشرفت درسی و علمی من شده است.

قاری نوجوان قرآن در توصیه به کسانی که می‌‌خواهند با قرآن مانوس شوند، بیان کرد: توصیه می‌کنم کسانی که شرایط حضور در کلاس‌های قرآن را ندارند، در خانه به مطالعه قرآن مبادرت ورزند؛ چرا که تاثیرات آن را از نظر علمی و معرفتی در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.
وی یادآور شد: من در قرائت قرآن از قاریان مصطفی اسماعیل و عبدالباسط تقلید کرده‌ام و آیه الابذکرالله تطمئن‌القلوب که آرام‌بخش‌ترین آیه قرآن است، همواره در ذهن من بوده و به من آرامش می‌بخشد.

 

دیلمقانی با انتقاد از اینکه در محافل قرآنی صرفاً از قاریان ممتاز و بین‌المللی استفاده می‌شود، گفت: این امر موجب شده تا فرصتی برای بروز استعدادهای قاریان نوجوان فراهم نشود تا بتوانند خود را در معرض آزمون و خطا قرار دهند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار