196894
۰۲ اسفند ۱۳۹۷

اثرات منفی خشکسالی بر سلامت روان کودکان استرالیایی

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که خشکسالی طولانی مدتِ استرالیا اثرات ویرانگر بر کودکان داشته و منجر به رشد زودرس آن‌ها می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، بخش‌های وسیعی از شرق استرالیا ماه‌هاست که خشکسالی شدیدی را متحمل شده‌ و کشاورزی این مناطق را فلج کرده است.

طبق اعلام سازمان ملل، کودکان در این مناطق از استرالیا با وجود مقاوم بودن، عوارض روانی فزاینده‌ای را تحمل می‌کنند.

یونسیف اعلام کرده این کودکان روزهای “طولانی و پر تنشی” را تحمل می‌کنند که شاهد فشار بر والدین خود و حیوانات هستند.

هم‌چنین میزان بار کاری بر کودکان در زمینه کشاورزی و دیگر زمینه‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است به گونه‌ای که زمان کمی برای انجام تکالیف مدرسه باقی گذاشته و تقریبا هیچ زمانی برای بازی، ورزش و دیگر فعالیت‌های تفریحی باقی نگذاشته است.

این کودکان هم‌چنین با مشکلات دیگری هم‌چون کمبود وقت برای گذراندن با والدین،‌ خواهرها و برادرهای خود، ترس از آینده تحصیلی و دورنمای شغلی و احساس فرسودگی مواجه هستند.

 

در این گزارش که طی مصاحبه‌ای با کودکان پنج تا ۱۶ ساله جوامع روستایی “نیو ساوث ولز”، ایالتی از استرالیا که به طور کامل تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد به دست آمده، این گونه آورده شده که این کودکان تمایلی قوی برای کمک به خانواده‌ها و جوامع خود دارند اما اغلب در این مورد احساس ضعف می‌کنند.

به گفته یک عضو یونسیف در استرالیا، این کودکان کاملا از آسیب‌هایی که والدینشان به دلیل خشکسالی با آن‌ها روبه‌رو هستند، باخبر بوده و به آن‌ها اهمیت می‌دهند. آن‌ها هم‌چنین بار روانی زیادی را تحمل می‌کنند چرا که تصور می‌کنند نباید در مورد واکنش‌ها و نگرانی‌های روانی خود با کسی صحبت کنند، زیرا مشکلات دیگران بدتر از مشکلات خود آن‌هاست.

 

بنا بر گزارش بی بی سی، یونیسف از دولت استرالیا درخواست کرده که میزان بیشتری از بودجه جبران خشکسالی خود را به برنامه‌های کودکان اختصاص دهد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار