196888
۰۲ اسفند ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش در افتتاح پروژه ملی بازی و یادگیری:

جای بازی و فعالیت‌های گروهی در مدارس بشدت خالی‌ است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین عامل اجرای موفق طرح بازی و یادگیری، معلم است گفت: هزار مدرسه در کشور شروع کننده طرح بازی و یادگیری هستند. البته در این چندماه مدارس بسیار دیگری نیز برای پیوستن به این طرح اعلام آمادگی کردند.

به گزارش کودک پرس ، سیدمحمد بطحائی در مراسم افتتاح پروژه ملی بازی و یادگیری که در دبستان بهشت منطقه ۱۱ برگزار شد گفت: این شروع، شروع مبارکی است. هرچند یاد گرفته‌ایم در آغاز یک پروژه با آب و رنگ زیاد اجرا شود اما رها می‌شود. ولی باید این طرح با قوت ادامه یابد و ارزیابی‌های آن موفقیت آمیز باشد و در مدارس بیشتری به اجرا در بیاید.

وی افزود: مهمترین عامل معلمی است که می‌خواهد آن طرح را اجرا کند. هزار مدرسه در کشور شروع کننده طرح بازی و یادگیری هستند. البته در این چندماه مدارس بسیار دیگری نیز برای پیوستن به این طرح اعلام آمادگی کردند.

بطحائی با بیان اینکه مدارس ابتدایی اساس ساخت شخصیت کودکان را شکل می‌دهند گفت: در این دوران است که کودکان راستگویی، گرفتن دست افتاده و همیاری را می‌آموزند.

 

وی ادامه داد: در کلاس‌هایی که با بازی و یادگیری همراه است بچه‌ها زمانی تشویق می‌شوند که به همکلاسی خود کمک کنند. تشویق و تنبیه برای همه بچه‌هاست و رقابت‌های فردی جای خود را به فعالیت‌های گروهی می‌دهد و اینها آرمان‌های ما معلمان است که جایش به شدت در مدارس خالی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم تا همه مدارس ما تکمیل و مجهز باشند و همه چیز روبراه باشد، امور پیش نمی‌رود گفت: باید بتدریج حرکت کنیم و جلو برویم.

 

بطحائی افزود: از معاون تربیت بدنی خواستم تجهیزات ساده‌ای را تا حدامکان در اتاق‌های بازی فراهم کنند که بچه‌ها تحرک بدنی ولو اندک را داشته باشند. دانش آموز ابتدایی که تا دیروز در محیط منزل آزاد بوده اما حالا باید در دوره ابتدایی دست به سینه بنشیند و برای همه چیز اجازه بگیرد که سرکوب کننده انگیزه و میل یادگیری اوست.

وی با بیان اینکه مدارس ما بتدریجی به سمتی خواهد رفت که دانش آموزان با شوق و اشتیاق به مدرسه بیایند و با ناراحتی از مدرسه خداحافظی کنند گفت: مهمترین عامل موفقیت ما همین است و روزی خواهد بود که اگر اعلام شد مدرسه‌ای به علت برف و باران تعطیل است، دانش آموزان ما ناراحت بشوند و از این اتفاق خوشحال نباشند.

به گزارش ایسنا، بطحائی در حاشیه این مراسم نیز با بیان اینکه وقتی همگان با ثمرات برنامه آشنا شوند، طرح حتماً ادامه خواهد یافت زیرا به مطالبه خود خانواده‌ها تبدیل خواهد شد گفت: امکانات لازم باید فراهم شود و همکاران ما باید برای این روش جدید دوره آموزشی بگذرانند. اگر معلم آموزش ندیده باشد و اجرا بد باشد به ضد خودش تبدیل خواهد شد. امیدواریم این طرح برای سال آینده در مدارس بسیار زیادی گسترش یابد.

 

وی افزود: برای آموزش به مربیان یکی از ظرفیت‌های خوبی که داریم خود تولیدکنندگان وسایل آموزشی هستند. از اساتید و متخصصان هم استفاده می‌کنیم. آموزش‌ها یا حضوری و یا مجازی خواهند بود که منجر به کسب گواهینامه خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار