196877
۰۲ اسفند ۱۳۹۷

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور برنده جایزه اسکار در ایران

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و با دعوت از مایکل دودوک برنده جایزه اسکار به عنوان داور آغاز خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از حضور برنده جایزه اسکار در ایران خبر داد و گفت: در حالی داوری بخش بین‌الملل این جشنواره از روز دهم اسفند آغاز می‌شود که خالق انیمیشن کوتاه «پدر و دختر» (برنده اسکار) در این هیات حضور خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: در روز پایانی این جشنواره فرصتی فراهم آورده‌ایم که علاقه‌مندان امکان دیدار با این هنرمند شاخص جهان را داشته باشند و دودوک طی نشستی با عنوان «مایکل دودوک و فیلم‌هایش» گفت‌وگویی صمیمانه با مخاطبان خواهد داشت.

کریمی‌صارمی با اعلام این‌که این نشست ۱۶ اسفند برگزار می‌شود، در پایان بیان کرد: او قرار است درباره شیوه ساخت آثارش، دیدگاهش نسبت به آن‌ها و درواقع حول محور آثار خود سخن بگوید و ‌پاسخ‌گوی مخاطبان نیز باشد.

خالق آثاری همچون «راهب و ماهی» و «لاک‌پشت قرمز» با نام کامل مایکل دودوک دی ویت متولد هلند است. این کارگردان و تصویرگر در کارهایش از انیمیشن دستی و آبرنگ استفاده می‌کند و این آثار در بستری انتزاعی خلق می‌شوند. آثار این هنرمند در جشنواره‌های متعددی به نمایش درآمده و جوایز زیادی را کسب کرده‌اند. وی در سال ۲۰۰۰ برای کارگردانی اثر «پدر و دختر» برنده جایزه‌ اسکار بهترین پویانمایی کوتاه شد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ به دبیری محمدرضا کریمی صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار