196859
۰۲ اسفند ۱۳۹۷
رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران:

هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد

رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران گفت: هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد مدرسه غیردولتی باید روی معلم و شیوه‌های آموزش خود کار کند نه اینکه دانش‌آموز باهوش و برتر را جذب کند.

به گزارش کودک پرس ، پنجمین همایش ملی روان‌شناسی مدرسه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فریبرز درتاج رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران در این مراسم اظهار کرد: هر وقت از آموزش و پرورش حرف می‌زنیم می‌گوییم استرس، اضطراب و کنکور است اما آقای زاهدی آمارهای خوبی را از پیشرفت‌ها ارائه کردند و ما در برخی بخش‌ها مثل عدالت آموزشی، نرخ باسوادی و المپیادها رشد بسیار زیادی داشتیم و ختی بر اساس اسناد بالادستی مانند سند ۱۴۰۴ زودتر از موعد مقرر به این شاخص‌ها رسیدیم که می‌توان به پوشش تحصیلی اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در رشد شاخص کیفیت آموزشی در رتبه‌های بین‌المللی جایگاه خوبی نداریم و باید یک مقدار بودجه‌های آموزش و پرورش برای آموزش معلمان جدی گرفته شود؛ در واقعا هزینه‌کردن در آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری بدانیم.

درتاج اضافه کرد: یکی از دلایل موفقیت کشورها این است که به یافته‌های علمی خیلی اعتقاد دارند؛ مثلا یافته های حوزه شناختی و مغز نشان داده است که یافته‌هایی که ما در مورد مغز داریم، ظرفیت مغز به ۱۰ برابر افزایش یافته است و متناسب با این جهت‌گیری، نوع و شیوه آموزش ما متفاوت می‌شود.

وی ادامه داد: تحقیقات درباره بهره‌هوشی نشان داده است که میانگین بهره هوشی در هر نسل درحال افزایش است اما وضع ما بهتر نشده است؛  تحقیقات نشان می‌دهد آدم های باهوش بیشتر دچار استدلال‌های غلط و همه چیز دانی، خودمحوری می‌شوند به همین دلیل تربیت در خیلی از کشور به سمت تربیت آدم خردمند به جای تربیت آدم باهوش می‌رود.

 

رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران به تنوع مدارس اشاره کرد و گفت: اگر به تنوع مدارس نمی‌شود دست زد ایرادی ندارد اما هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد مدرسه غیردولتی باید روی معلم و شیوه‌های آموزش خود کار کند و آزمون گرفتن و جذب بهترین‌ها در مدارس غیردولتی به مدارس دولتی آسیب می رساند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار