196845
۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سرپرست معاونت آموزش متوسطه خبر داد؛

چرخش از مدارس کوچک به سمت مدارس متوسط و بزرگ بر اساس سند تحول

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین آمده است که باید از مدارس کوچک به سمت مدارس متوسط و بزرگ چرخش داشت؛ همچنین ایجاد مدارس شبانه‌روزی و روستایی مرکزی از رویکردهای این سند است.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از مدارس ممتاز برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان لرستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری تمام مدارس متوسطه تحت پوشش طرح تعالی مدیریت هستند، افزود: مهم‌ترین برنامه کاری آموزش متوسطه، اجرا و پیگیری برنامه‌های این طرح است؛ این برنامه بازتاب و ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه است و امیدواریم برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی آن به‌خوبی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن برنامه هدایت ۵۰ درصدی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر جلساتی با خیرین مدرسه‌ساز برای تجهیز هنرستان‌ها برگزار شد و امیدواریم بخش عمده‌ای از منابع خیرین به این سمت هدایت شود و در راستای تجهیز هنرستان‌ها بخشی از اعتبارات جهت کیفیت‌بخشی این واحدهای آموزشی تخصیص خواهد یافت.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در بودجه سال ۹۸ اعتباری مناسبی برای تجهیزات آموزش‌ و پرورش در نظر گرفته‌ شده است که بخشی از آن برای تجهیز هنرستان‌ها هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه دانش‌آموزان پایه دوازدهم کنکور سراسری را در پیش دارند و مباحثی در راستای برگزاری پیش از موعد آزمون‌های این پایه تحصیلی مطرح است، اظهار کرد: دوره متوسطه، دوره آموزشی نیمه تخصصی است و برای پایه دوازدهم باید آموزش‌های دروس تخصصی در نظر گرفته شود که در این راستا پیشنهادهایی به شورای عالی آموزش‌ و پرورش ارائه‌ شده است.

عمادی در مورد مدارس مناطق محروم اظهار کرد: در سند تحول بنیادین باید از مدارس کوچک به سمت مدارس متوسط و بزرگ چرخش داشت، همچنین ایجاد مدارس شبانه‌روزی و روستایی مرکزی رویکرد سند تحول است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش از انتخاب ۱۲۰ مدرسه برتر سراسر کشور در راستای اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار