196814
۰۱ اسفند ۱۳۹۷

شعرخوانی نوجوانان برگزیده ایرانی در مهرواره آفرینش

نخستین «مهرواره شعر آفرینش» با برگزاری سه کارگاه تخصصی برای نوجوانان شاعر سراسر کشور، اول اسفند آغاز به کار می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، در اولین روز از برگزاری نخستین «مهرواره شعر آفرینش» ۴۷ دختر و ۱۹ پسر  شاعر از سراسر کشور با حضور در سه کارگاه آموزشی با مبانی نظری شعر کلاسیک، شعر نیمایی، شعر سپید و آزاد و همچنین ترانه آشنا می‌شوند.

براین اساس، مرتضی امیری‌اسفندقه شاعر و پژوهش‌گر که جوایزی همچون تقدیری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، کتاب فصل، قلم زرین و… را در پرونده کاری خود دارد از اساتید این کارگاه‌ها خواهد بود.

دیگر اساتید این کارگاه‌ها فریبا یوسفی و سودابه امینی خواهند بود.

فریبا یوسفی شاعر، نویسنده، منتقد ادبی، برگزیده جایزه ادبی پروین اعتصامی است. این هنرمند داور بخش شعر جشنواره‌هایی همچون شعر فجر، شعر انقلاب، شعر جوان سوره، یار و یادگار، جایزه پروین، و… بوده است.

سودابه امینی نیز که هم اکنون مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون است، علاوه بر فعالیت در حوزه شعر بزرگسال، آثار زیادی را برای نوجوانان منتشر کرده است. پسر اردی‌بهشت، فصل آهو و کبوتر، زنگ شعر برخی از این آثارند.

گفتنی است نخستین مهرواره‌ شعر آفرینش با هدف قوام بخشیدن به فعالیت انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار خواهد شد. در این مهرواره نوجوانانی از ۲۶ استان کشور حضور دارند و در روز دوم این رویداد فرهنگی به خوانش آثار خود خواهند پرداخت.

این مهرواره در روز جمعه ۳ اسفند با معرفی برگزیدگان به کار خود ‌پایان خواهد داد.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار