196659
۳۰ بهمن ۱۳۹۷

پلیس شیکاگو یک نوجوان را هدف قرار داد

منابع رسمی آمریکایی روز یکشنبه اعلام کردند در تیراندازی نیروهای پلیس در شهر شیکاگو، یک نوجوان ۱۷ ساله کشته شد.

به گزارش کودک پرس ، اداره تحقیقات درباره نیروهای پلیس شیکاگو در بیانیه ای اعلام کرد شامگاه شنبه (به وقت محلی) در یک بازرسی جاده ای در این شهر، یک نوجوان تلاش کرد فرار کند و یک مأمور پلیس که با پای پیاده او را تعقیب می کرد، به سمت او تیراندازی کرد. این نوجوان در این تیراندازی جان خود را از دست داد.
این بیانیه افزود محققان این اداره همه ویدیوهای موجود را به دقت بازدید کرده اند و بازجویی از شاهدان به منظور بررسی شرایط این حادثه ادامه دارد.

بنا بر اعلام رسانه های آمریکایی قربانی مایکل الام (Michael Elam) نام داشت و 17 ساله بود.
پلیس شیکاگو کمی پیشتر اعلام کرده بود شامگاه شنبه حدود ساعت 20 و 30 دقیقه در یک درگیری مسلحانه، یکی از مأموران به سمت یک مظنون تیراندازی کرد و این فرد که حالش وخیم بود به بیمارستان منتقل شده است.

پلیس شیکاگو، سومین شهر مهم آمریکا، طی چند سال گذشته به اشتباهات متعددی متهم شده است.
در سال 2014 یک افسر سفیدپوست لاکان مک دونالد، یک نوجوان 17 ساله سیاه پوست را که مسلح به چاقو بود، با 16 گلوله از فاصله نزدیک مورد هدف قرار داد. این مأمور پلیس به نام جیسون وان دیک، ماه ژانویه به اتهام قتل به حدود هفت سال زندان محکوم شد.

انتشار دیرهنگام فیلم مرگ این نوجوان در سال 2015 خشم مردم را برانگیخت و موجب شد ماهها تظاهرات اعتراضی در آمریکا برگزار شود.
سپس یک تحقیق فدرال به این نتیجه رسید که در این شهر که درگیر خشونت و قاچاق مواد مخدر است، سوء استفاده های پلیس امری رایج است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار