196617
۲۹ بهمن ۱۳۹۷
«کودکان را نجات دهید»؛

مرگ ۳۰۰ کودک در روز به دلیل جنگ

سازمان «کودکان را نجات دهید» در گزارشی اعلام کرد که ۳۰۰ کودک روزانه در مناطق درگیر جهان می‌میرند.

به گزارش کودک پرس ، بیش از 100 هزار کودک شیرخوار سالیانه به خاطر جنگ می میرند، براساس این آمار یعنی روزانه 300 کودک در نتیجه درگیری های مسلحانه در 10 کشور آسیب پذیر در جهان کشته می شوند.

سازمان «کودکان را نجات دهید» در گزارشی درباره کودکان موجود در درگیری های جهان نوشت: دستکم 550 هزار کودک شیرخوار بین سالهای 2013 تا 2017 در 10 کشور درگیر جنگ به دلیل گرسنگی، فقدان نظافت و نظارت بهداشتی یا محرومیت کمک جان باختند.

براساس این گزارش، اگر به این تعداد کودکان شیرخوار، کودکان زیر پنج نیز اضافه شوند، تعداد کشته شدگان به 870 هزار کودک افزایش می یابد.

این گزارش  10 کشور درگیر جنگ را افغانستان، جنوب سودان، آفریقای مرکزی، کنگو، سوریه، یمن، عراق، مالی، نیجریه و سومالی عنوان کرده است.

در این گزارش آمده است:  در مقایسه با این تعداد از کشته شدگان شیرخوار، تعداد مسلحانی که در این 10 کشور بین 2013 تا 2017 کشته شدند،نزدیک به 175 هزار نفر می رسد. این تعداد یعنی یک سوم تعداد کودکان شیرخواری است که در این مدت فوت کردند.

این گزارش که با عنوان «جنگ ضد کودکان را متوقف کنید» است، تاکید دارد که کودکان تازه متولد شده بیشتر آنها تحت تاثیر نتایج غیرمستقیم جنگ ها و درگیری ها مانند گرسنگی، تخریب زیرساخت ها، کمبود در درمان بهداشتی و تعرض جنسی قرار دارند.

براساس این گزارش، نزدیک به 420 میلیون کودک یعنی 18 درصد از کودکان جهان در سال 2017 در مناطق درگیری به سرمی برند.

این گزارش به نقل از « هیلی تورنینگ اشمیت » مسئول این سازمان، گفت:  گروههای مسلح که به قوانین و منشورهای بین المللی احترام نمی گذارند، در حملات روزانه با استفاده از سلاح های شیمیایی و سلاح های جنگی کودکان را روزانه هدف قرار می دهند.

تورنینگ اشمیت در این گزارش گفته است که هنگامی قوانین جنگ نقض می شود، باید جامعه بین الملل، آن را یادآوری کند و عاملان این جنایت ها را باید مجازات کند.

«سوزانا کروگر» مدیراجرایی این سازمان در آلمان، گفت: رنج کودکان در جنگها، وحشتناک است. نباید کودکان و غیرنظامیان هدف حملات باشند.

وی ادامه داد: جنایت های جنگی مانند استفاده از سلاح شیمیایی، خدمت اجباری یا تجاوز به عنف شایع ترین حادثه هایی است و جهان تماشا می کند.

این سازمان از دولتها و مسئولان امر خواست تا نقش خود را در احترام به معیارهای رفتار در زمان درگیری ها ایفا کنند، مسببان نقض حقوق بشر که مرتکب این جنایت ها می شوند، مجازات  و تدابیر لازم را برای حمایت از کودکان اتخاذ کنند.

یک نفر از پنج کودکان در جهان یعنی معادل 420 میلیون کودک در مناطق درگیری در سال 2017 زندگی می کردند. این رقم بالاترین رقم از 20 سال گذشته تاکنون است.

تعداد کودکانی که در مناطق درگیر زندگی می کنند، 30 میلیون در سال 2016 بوده است. این تعداد از پایان جنگ سرد دو برابر شده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار