196455
۲۸ بهمن ۱۳۹۷

درخشش نوجوانان موسیقی تبریز در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر

اجرای موفق ارکستر نوجوان گروه موسیقی رودکی تبریز در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، محافل موسیقی را معطوف ظرفیت‌ها و استعدادهای ناب موسیقی در تبریز و آذربایجان کرد.

به گزارش کودک پرس ، نوجوانان ارکستر رودکی تبریز، در نخستین شب از جشنواره موسیقی فجر، با اجرای قطعات خاطرانگیز موسیقی، از پرویز مشکاتیان و انوشیروان روحانی و آثار خاطرانگیز و فولکور «کوچه لر»، «جان مریم»، «می‌خوام برم کوه»،«ساری گلین» و «بوی جوی مولیان» لحظات ماندگاری را در فرهنگسرای نیاوران خلق کرد.

این گروه موسیقی در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال از بین هنرجویان آموزشگاه موسیقی رودکی و به سرپرستی «قادر رودکیان» و با تنظیم «حسین خاوی» تشکیل شده و در سال ۹۶ در چهارمین جشنواره موسیقی نوای خرم مقام برتر جشنواره را از آن خود کرده‌است.

پارسا خائف (آواز ایرانی)، کامیار رودکیان (آواز ایرانی)، سجاد شاکی باهر، عرشیا محمدی، ساینا یوسف‌زاده، آتنا شیخی (نوازنده تار)، حسین خاوری (نوازنده تار و تارباس)، سینا شجری (نوازنده تار آذری / رباب) غزل شکوری و مهدی رضوی‌لر (نوازنده سه تار)، سما شجری (نوازنده کمانچه)، باربد اکبرنژاد، نیلا جبرئیلی، طاهر قبه زرین، عرشیا محبوبی (نوازنده ویلن)، نسترن روشنی (نوازنده ویلنسل)، عرفان اکبرنژاد (ویلن)، فرزاد یاری (نوازنده عود)، ثمین حامد جودت، برفین جعفرزاده، ادیب ایزد خواه (نوازنده سنتور)، پوریا زالی (نوازنده پیانو)، افرا اصلان حسینی (دایره)، هادی ارجمند (نوازنده تمبک)، هوراد شایان (نوازنده دایره و دف) اعضای این گروه موسیقی هستند.

 

پارسا خائف، افرا اصلان حسینی، هادی ارجمندی، سینا شجری، سما شجری جزو منتخبان جشنواره‌های مختلف بودند.

 

قادر رودکیان، سرپرست گروه موسیقی رودکی، در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز خاطرنشان کرد: اجرای ارکستر نوجوانان در جشنواره بین المللی موسیقی فجر با موفقیت به پایان رسید و خوشحالیم که توانستیم بخشی از استعدادهای شاخص موسیقی تبریز و آذربایجان را در فرصت مهمی چون جشنواره موسیقی فجر ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای باشکوه کودکان و نوجوانان عزیزمان، با استقبال و تحسین صاحبنظران و چهره‌های شاخص موسیقی همراه بود، افزود: هماهنگی و تسلط اجرا، تک‌نواری‌های منسجم، آواز زیبای «پارسا خائف» و «کامیار رودکیان» و  از نکات بود که پس از اجرا از سوی اساتید و مخاطبان حاضر در سالن عنوان می‌شد.

رودکیان که در دو سال گذشته، عمده توان خود را صرف تعلیم و انسجام‌بخشی به گروه سنی پایه کرده‌است،  تصریح کرد: گروه رودکی، از معدود گروه‌های پرتعداد جشنواره فجر بود که با حضور 25 هنرمند نوجوان و خردسال، آثار مهم و دشوار موسیقی ایرانی و آذری را با سازبندی‌های متنوع و پیچیده، ارائه داد و این نکته شاخص مورد اذعان صاحبنظران و استاتید نیز بود.

 

وی با قدردانی از اعضای گروه، متذکر شد: بخشی از نوازندگان عزیز، به خاطر ملاحظات سازبندی، در ردیف‌های عقب صحنه قرار داشتند و به همین دلیل، در برخی از تصاویری که رسانه‌ها منعکس کرده‌اند، حضور برجسته‌ای ندارند؛ این موضوع، قطعاً چیزی از ارزش و اهمیت کار این عزیزان کم نمی‌کند و به عنوان سرپرست، قدردان تک‌تک این عزیزان هستم از حمایت‌های دلگرم‌کننده خانواده‌های‌شان نیز قدردانی می‌کنم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار