196404
۲۸ بهمن ۱۳۹۷
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد؛

دستگيری هكر نوجوان در عمليات پليس فتا استان مرکزی/ سرقت ۱۰۰ اطلاعات حساب بانكی با فيشينگ

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: نوجوان ۱۶ ساله‌ای كه با طراحی صفحات فيشينگ و طراحی دروغين شارژهای موبايل با قيمت پایين اطلاعات حساب ۱۰۰ كاربر را به سرقت برده بود، در عمليات پليس فتا استان مرکزی دستگير شد.

به گزارش کودک پرس ، احسان آنقی اظهار کرد: مدتی پیش به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبلغ 120 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این فرد در یکی از کانال‌های تلگرامی، ‌تبلیغی از فروش شارژ تلفن همراه با قیمتی پایین را مشاهده کرده و بدون توجه به اصول اولیه امنیت سایبری، برای پرداخت مبلغ شارژ به درگاه جعلی بانکی هدایت شده و اطلاعات حسابش به سرقت می‌رود و فرد کلاهبردار بعد از مدتی این مبلغ را از حسابش برداشت می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسی پلیس فتا، سرانجام متهم که نوجوان 16 ساله اهل و ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود، شناسایی شد و در بررسی سوابق او مشخص شد که این نوجوان دارای اسم هکری بوده و در زمینه هک و نفوذ در فضای سایبری فعالیت دارد.

 

آنقی از دستگیری متهم با هماهنگی مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: فرد دستگیر شده با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده به برداشت غیرمجاز 300 میلیون ریال از حساب افراد مختلف در سطح کشور اعتراف کرد و مشخص شد که او اطلاعات حساب 100 کارت‌بانکی به همراه رمز دوم و سایر مشخصات اطلاعات حساب را جمع‌آوری‌ کرده است.

وی در ادامه با بیان ارجاع پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی، توصیه کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان رمز دوم خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به‌صورت دوره‌ای رمز اول و دوم کارت‌بانکی خود را تغییر دهند و حتماً sms بانک خود را فعال و در صورت انجام تراکنش‌های ناشناس از حساب سریعاً رمز اول و دوم کارت‌بانکی خود را تغییر دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تأکید کرد: کاربران اینترنت، هیچ‌گاه خریدهای خود در بستر اینترنت را از طریق صفحات و سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند، انجام ندهند.

 

آنقی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش‌های مشکوک حساب بانکی خود مراتب را سریعاً به بانک موردنظر اطلاع داده و در صورت برداشت غیرمجاز از حساب خود موضوع را از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار