196277
۲۷ بهمن ۱۳۹۷

چاکرای چهارم در دیوار چهارم/نگاهی به بحران هویت و عشق‌های زودگذر نوجوانان در جشنواره فجر

«بی‌وزنی/چاکرای چهارم» نمایشی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا غریب‌زاده است که با یک بازیگر نوجوان در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا غریب‌زاده درباره شکل‌گیری این تئاتر که درباره عشق‌های زودگذر نوجوانان است، گفت: داستان از اینجا آغاز شد که مطالعاتی موردی درباره بحران هویت مانند بررسی رفتارشناختی هنرجویان نوجوان رده سنی ۱۶ تا ۲۰ سال را آغاز کردم.

غریب‌زاده ادامه داد: در همین راستا در آموزشگاه بازیگری پانیذ که این نمایش هم محصول مشترک آنبا خانه نمایش دا است، کلاس‌هایی برگزار کرده و اتوودها و مطالعه نگارش متن نوشت‌های نوجوانان درحال بلوغ و احساسات و هیجانات زودگذر را بررسی کردیم.

او یادآور شد: پس از آن وارد فاز اجرایی شدیم و تئاتر فیزیکالی با نام «چاکرای چهارم» را با طی مراحل تمرین و آموزش با یکی از هنرجویان نوجوان آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ آغاز کردیم؛ تئاتری درباره چاکرای قلب و صداهای بدن بازیگر که می‌تواند منشا یا ناشی از آن باشد.

 

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه «در طول آموزش و تمرین کوتاه، توانستیم به مفاهیمی همچون هیجان، درد، نفرت و… دست یابیم.» گفت: با توجه به مسیر فکری من به عنوان طراح، از کمترین آکسسوار کاغذهای رنگی در بیان احساسات بهره گرفته و ابعاد روانشناسانه‌ای را مورد بررسی قرار دادیم.

غریب‌زاده با معرفی عوامل نمایش «بی‌وزنی/چاکرای چهارم» گفت: ارشیا توکلی تنها بازیگر این اثر به‌عنوان محصول مشترک آموزشگاه بازیگری پانیذ به مدیریت خانم رکسانا خلوتی و خانه نمایش دا است که در آن بنیامین قهرمان در مقام آهنگساز، رکسانا خلوتی به‌عنوان مجری طرح، مهناز گریم طراح گریم و علی باقری به عنوان دستیار کارگردان و عکاس همکاری دارند.

 

او خاطرنشان کرد: نمایش «بی‌وزنی/چاکرای چهارم» با مدت زمان ۲۵ دقیقه در بخش به علاوه فجر و شوکیس سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد. اجراهای پریمیر آن امروز (جمعه ۲۶ بهمن) ساعت ۱۴:۳۰ در تماشاخانه دیوارچهارم و روز دوشنبه ساعت ۲۰ در خانه نمایش دا خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار