196266
۲۷ بهمن ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی:

برگزاری جشنواره سرود نماز مهدهای کودک در استان مرکزی

مددی از برگزاری جشنواره سرود نماز مهدهای کودک تحت نظارت اداره کل بهزیستی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، اعظم علی مددی، با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ و معارف دینی در بین کودکان از دوران کودکی، گفت: بهزیستی برنامه های مختلفی را در این راستا برگزار می کند که برگزاری جشنواره سرودنماز از جمله این برنامه ها است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه فطرت خداجوی انسان دردوران کودکی بیدارمیشود، افزود: اگر در این موقعیت سنی با توجه به تمایلات فطری وگرایش انسان به خدادوستی واحساس خداپرستی، تشکرازخدا بوسیله نمازرادرقالبی زیبا به کودکان آموزش دهیم می توان انتظارداشت تا افراد در بزرگسالی انس بیشتری با نمازداشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده ازابزارهای هنری نظیرسرود تاثیر مهمی درانتقال مفاهیم دینی به نونهالان دارد، از این رو اولین جشنواره سرود نماز مهدهای کودک بامشارکت سازمان بهزیستی کشور و ستاد مرکزی اقامه نماز از طریق تشکیل و فعالیت گروههای سرود در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره با اهدافی چون آشنایی وانس با نماز به زبان کودکانه، ایجاد زمینه مناسب برای انتقال مفاهیم نماز از طریق مربیان به کودکان، تولید شعر و سرود نمازی درمهدهای کودک برگزار می شود.

علی مددی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبرانقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: «این خیلی مهم است اگربتوانید یک سرود زیبای اثرگذارخوش مضمون درست کنید، جوری که بچه هاوقتی توی کوچه راه میروند، ازخانه به مدرسه میروند، زیرلبهایشان آن رازمزمه کنند» در همین راستا سازمان بهزیستی اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: دراین راستا تمامی مهدهای کودک استان اقدام به فراگیری وبازآموزی مفاهیم مربوطه باکودکان کرده اند که درمجموع 45اثرمهدهای کودک شهری و روستایی استان به مرحله استانی راه یافتند.

وی اضافه کرد: درنهایت با رای هیات داروران متشکل ازنمایندگان ستاد اقامه نماز و بهزیستی استان مهدکودک خاله شادونه از اراک حائزرتبه اول، مهدکودک فرزانگان ازاراک رتبه دوم، روستا مهد کبریا ازروستای اکبر آباد شازند ومهد کودک مهروماه ازشازند به طور مشترک رتبه سوم استانی را کسب و به مرحله کشوری راه یافتند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار