196184
۲۷ بهمن ۱۳۹۷

مرگ ۵۰۰ هزار کودک در جهان در ۴ سال گذشته

سازمان موسوم به نجات کودکان اعلام کرد، در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۵۰۰ هزار کودک به علت پیامد‌های ناشی از مناقشه‌های مختلف در جهان، جان خود را از دست دادند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان موسوم به «نجات کودکان» اعلام کرد در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۵۰۰ هزار کودک به علت پیامد‌های ناشی از مناقشه‌های مختلف در جهان، جان خود را از دست دادند.

بنابر گزارش سازمان نجات کودکان که مقر آن در لندن است تعداد کودکان کمتر از یک سالی که به علت تاثیرات منفی ناشی از درگیری‌های مختلف در جهان در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ جانشان را از دست دادند، از مرز بیش از ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

به عبارت دیگر می‌توان گفت سالیانه ۱۰۰ هزار کودک به علت پیامد‌های ناشی از مناقشه‌های جهان از جمله قحطی، بیماری، کمبود سرویس‌های درمانی و کمک‌های لازم، جان خود را از دست دادند.

در این گزارش آمده است این آمار، کودکانی را که به صورت مستقیم در جنگ‌ها کشته شدند را شامل نمی‌شود. لازم به ذکر است بسیاری از این کودکان به طور ویژه در ده منطقه درگیر جنگ یعنی افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، مالی، نیجریه و سومالی کشته شدند.

به علاوه، شمار کودکان کمتر از پنج سالی که به همان دلایل ذکر شده در همان دوره کشته شدند, ۸۷۰ هزار نفر گزارش شده است.

 

به گزارش سازمان نجات کودکان، در سال ۲۰۱۷, تعداد کودکان در قید حیات در مناطق مورد مناقشه جهان، ۴۲۰ میلیون نفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۶, سی میلیون نفر افزایش داشته است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار