196156
۲۷ بهمن ۱۳۹۷
رییس بیمارستان امام خمینی خلخال خبر داد؛

کودک هفت ساله خلخالی قربانی سگ‌های خیابانی شد

دکتر اسماعیل صالحی رییس بیمارستان امام خمینی خلخال از حمله چند سگ ولگرد به کودکی هفت ساله خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رییس بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: این کودک که در اثر حمله سگ ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر ، لگن و 2 پا مصدوم شده ، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.
دکتر اسماعیل صالحی افزود: با حضور پزشکان اورژانس این مصدوم به اتاق عمل بیمارستان امام (ره) منتقل و اقدامات اولیه پزشکان در اتاق عمل برای پیشگیری از خونریزی و ترزیق واکسن هاری و سرم این بیماری انجام گرفت.
او اظهار داشت: در حال حاضر حال عمومی کودک خوب و پس از اطمینان از بهبودی کامل امیر رضای هفت ساله توسط پزشکان معالج ، وی تا سه روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

فاطمه جوادی ، شهردار خلخال نیز که برای عیادت از کودک مصدوم در بیمارستان حضور داشت، گفت: کار زنده گیری سگ های بی پناه از سه روز پیش در این شهر خلخال شروع شده و تاکنون 40 قلاده سگ زنده گیری و به مرکز نگهداری سگ های بی پناه در تبریز انتقال یافته اند.

وی اظهار داشت: موضوع جمع آوری سگ های بی پناه از معابر عمومی شهر از اولویت های کاری شورای اسلامی و شهرداری بوده و در گذشته نیز جمع آوری این حیوانات بصورت زنده گیری و در چند مرحله از سوی شهرداری خلخال و شورای اسلامی این شهر برای اجرا شده است.
وی با انتقاد از عدم همکاری مردم برای اجرای طرح جمع آوری سگ های بی پناه افزود: در حالی که اجرای این طرح هزینه های سنگینی را به شهرداری تحمیل می کند تعدادی از افرادی که در خرید و فروش سگ های بی پناه فعالیت دارند بصورت عمدی و برای حفظ منافع شخصی در اجرای این طرح کار شکنی می کنند.

او گفت: شهرداری از ماموران انتظامی برای اجرای این طرح کمک گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه آرامش شهروندان از وظایف ذاتی شهرداری است ، اظهار کرد: سگ های بی پناه حق حیات دارند و برای ایجاد تعادل و جلوگیری از اقدامات خشن گذشته از جمله کشتن این حیوانات با شلیک تیر مستقیم ، نیازمند حمایت و همکاری گروه های مختلف مردمی برای اجرای طرح زنده گیری این حیوانات هستیم.

 

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار