196133
۲۵ بهمن ۱۳۹۷

نشانی ۱۱۲ کودک کلاس اولی خراسان شمالی یافت نشد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نشانی ۱۱۲ کودک ۶ سال تمام استان که بر اساس فهرست ثبت احوال باید در کلاس اول ثبت‌نام می‌کردند، در دست نیست.

به گزارش کودک پرس ، عصمت بدخشان اظهار داشت: با همکاری ثبت احوال استان، اسامی 213 نفر از کودکان 6 سال تمام که در مدارس استان ثبت نام نشده بودند دریافت شد که از این تعداد، 101 نفر شناسایی شدند و 112 نفر هنوز شناسایی نشده اند.

وی با اشاره به علت حضور نیافتن 101 نفر از کودکان شناسایی شده افزود: 34 نفر از این افراد، کودکان با نیازهای ویژه هستند که به آموزش و پرورش استثنایی معرفی شدند و 25 نفر از این کودکان از استان مهاجرت کرده اند از این رو از مشمولان جذب در کلاس درس حذف شده اند.
وی با بیان اینکه چهار نفر از این کودکان به علت بیماری صعب العلاج در مدرسه ثبت نام نکرده اند گفت: هشت نفر هم به علت داشتن والدین و سرپرست بد از حضور در کلاس درس بازمانده اند.
بدخشان خاطرنشان کرد: 2 نفر از کودکان به علت جثه کوچک به درخواست والدین در پیش دبستانی مانده اند تا سال آتی وارد کلاس اول شوند و 14 نفر از این کودکان هم پس از شناسایی در کلاس های درس جذب شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: شناسایی 112 نفر از کودکان که باقی مانده، در دست پیگیری است و نام آنان به ثبت احوال استان ارائه می شود تا با در اختیار قرار گرفتن نشانی بستگان و یا پدربزرگ ها، نسبت به شناسایی و یافتن نشانی آنان اقدام شود.

بر اساس این گزارش 17 هزار و 867 نفر دانش آموز کلاس اولی باید در کلاس های درس استان حاضر شوند.

165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار